НЕЙРОМЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОТОХУДОЖНИКА: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Анна Валеріївна Сафронова ахідний університет місто Тімішоара https://orcid.org/0000-0003-4215-2646
  • Oлена Oлексіївна Сафронова Київський національний університет будівництва і архітектури https://orcid.org/0000-0002-3887-4825
  • Валерій Костянтинович Сафронов Київська академія декоративно-прикладного мистецтва та дизайну ім. М. Бойчука https://orcid.org/0000-0002-7300-9861

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.32.18

Ключові слова:

штучний інтелект, нейромережі, візуальне мистецтво, фотографія, фотохудожник, ai artist

Анотація

Мета дослідження полягає у комплексному теоретичному вивченні і систематизації напрямів використання нейромережі штучного інтелекту у мистецтві фотографії, визначенні перспектив використання цього інструментарію у професії фотохудожника Методологія. Тестування і комплексний компаративний аналіз можливостей сучасних комп’ютерних програм, що використовують нейротехнології, системний аналіз і узагальнення наукових джерел дотичних до тематики дослідження Результати. Досліджено можливості штучного інтелекту, як засобу для створення фотографічного зображення комерційного, масового та мистецького характеру. Існуюче різноманіття програм, що використовують штучний інтелект, запропоновано умовно розділити на ті, що надають технічну допомогу фотохудожнику в обробці фотографій, і ті, що направлені на створення унікальних зображень, згенерованих за допомогою текстового запиту, вихідного зображення, або їх поєднання. Надано оцінку можливостей найбільш затребуваних програм кожного типу. На основі їх ретельного аналізу визначені перспективи розвитку жанрів фотографії, а також розглянуто питання щодо авторського права на візуальні роботи, створені у колаборації фотохудожник – програма штучного інтелекту. Наукова новизна статті полягає у введенні в науковий обіг поняття типології програм, що використовують засоби штучного інтелекту у візуальному мистецтві, визначенні шляхів розвитку жанрів художньої фотографії і фотографії загалом, частково або повністю створених за допомогою технологій штучного інтелекту Практична значущість роботи полягає у формуванні цілісної картини щодо сучасного стану і перспектив використання програмних засобів з впровадженням технологій штучного інтелекту у професії фотохудожника

Посилання

Волинець, В. Вплив штучного інтелекту на сучасне мистецтво: можливості та виклики. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері. 2023. №6 (1). P. 21–31. DOI 10.31866/2617-796X.6.1.2023.283933

Зінченко А. Використання штучного інтелекту в освітній та науковій діяльності: можливості та виклики. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. 2024. Vol. 70, P. 45–57. DOI 10.31652/2412-1142-2023-70-45-57

Колісник О. В., Михайлова Р. Д., Береговий О. С., Власюк В. В., Куровська Д .В. Нейромережа Midjorney як інструмент для генерування дизайн графіки. Art and design. 2023. №1(21). С. 106–115.

Нельсон Д. Що таке Generative Adversarial Network (GAN)? (2020) URL: https://www.unite.ai/uk/what-is-a-generative-adversarial-network-gan/

Чібалашвілі А. Штучний інтелект у мистецьких практиках. Сучасне мистецтво, [e-journal]. 2021. 17, С. 41–50. DOI 10.31500/2309-8813.17.2021.248425.

Шашенко С. Переваги залучення штучного інтелекту для оптимізації дизайнерських процесів у сфері медіа. Український інформаційний простір. 2023. № 1(11). C.163–174. DOI 10.31866/2616-7948.1(11).2023.279625.

Bannikova, K., Fryz P., Voronova N., Bondarenko A., Bilozub L. Digital transformations in culture and art: new opportunities and challenges. Amazonia Investiga. 2023. №12(61), Р. 348–358. DOI 10.34069/AI/2023.61.01.35.

Derevyanko N., Zalevska O. Comparative analysis of neural networks Midjourney, Stable Diffusion, and DALL-E and ways of their implementation in the educational process of students of design specialities. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series «Pedagogy and Psychology». 2023. № 9(3). P. 36-44. DOI: 10.52534/msupp3.2023.36.

Cetinic E., She J. Understanding and Creating Art with AI: Review and Outlook. ACM Trans. Multimedia Comput. Commun. Appl. 2022. 18, 2, Article 66 DOI 10.1145/3475799.

Fatima N. AI in Photography: Scrutinizing Implementation of Super-Resolution Techniques in Photo-Editors. 2020 35th International Conference on Image and Vision Computing New Zealand (IVCNZ), Wellington, New Zealand. 2020. P. 1–6, DOI: 10.1109/IVCNZ51579.2020.9290737.

Flynn Meagan (26 October 2018). A 19-yearold developed the code for the AI portrait that sold for $432,000 at Christie’s. The Washington Post. Retrieved 2 November 2018. URL: https://www.washingtonpost.com/nation/2018/10/26/year-old-developed-code-aiportrait-that-sold-christies/.

Grant Scott. Is AI the end of stock photography? 15.05.2023 Retrieved from: https://unitednationsofphotography.com/2023/05/15/is-ai-theend-of-stock-photography/.

Greenfield G. When the machine made art: the troubled history of computer art, by Grant D. Taylor. Journal of Mathematics and the Arts. 2013. № 9 (1–2), P. 44–47. ISSN 1751-3472. DOI: 10.1080/17513472.2015.1009865.

Göring S., Ramachandra R., Merten R., Raake A. Analysis of Appeal for Realistic AI-Generated Photos. IEEE Access. 2023. vol. 11, P. 38999–39012. DOI: 10.1109/ACCESS.2023.3267968.

Gülaçti İ. E., KAHRAMAN, M. E. The Impact of Artificial Intelligence on Photography and Painting in the Post-Truth Era and the Issues of Creativity and Authorship. Medeniyet Sanat Dergisi. 2021. № 7(2), P. 243–270. DOI 10.46641/medeniyetsanat.994950P.

Kieran Browne; Who (or What) Is an AI Artist? Leonardo. 2022. № 55 (2). P. 130–134. DOI 10.1162/leon_a_02092.

Liu B. Arguments for the Rise of Artificial Intelligence Art: Does AI Art Have Creativity, Motivation, Self-awareness and Emotion? Arte.2023. Vol. 35. P. 811–822. DOI 10.5209/aris.83808.

Mondal S., Das S., Vrana V. G. How to Bell the Cat? A Theoretical Review of Generative Artificial Intelligence towards Digital Disruption in All Walks of Life. Technologies. 2023. 11. 44. https://doi.org/10.3390/technologies11020044.

W. Harsanto, Prayanto and W. Jakti, Jalung. Post-Photography: The Disruption Effect of Artificial Intelligence on Photography for Product Advertising. Information Sciences Letters. 2023. Vol. 12: Iss. 9, P. 2141–2151. https://digitalcommons.aaru.edu.jo/isl/vol12/iss9/21.

Rezk Sara Mohammed Mamdouh. The Role of Artificial Intelligence in Graphic Design. Journal of Art, Design and Music. 2023. Vol. 2 : Iss. 1, P. 1–13 DOI 10.55554/2785-9649.1005.

Schröter J. The Laocoon Moment. Arts. 2023. 12(4). 175. DOI 10.3390/arts12040175.

Shen Yan, Yu Fang. The Influence of Artificial Intelligence on Art Design in the Digital Age. Scientific Programming. 2021. 1–10. DOI 10.1155/2021/4838957.

Wong M., Ong Y.S., Gupta A., Bali K.K., Chen C. Prompt Evolution for Generative AI: A Classifier-Guided Approach. IEEE Conference on Artificial Intelligence (CAI). 2023. DOI 10.1109/CAI54212.2023.00105.

Wang H. Authorship of Artificial Intelligence-Generated Works and Possible System Improvement in China. Beijing Law Review. 2023. № 14. P. 901–912. DOI: 10.4236/blr.2023.142049

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-22

Як цитувати

Сафронова, А. В., Сафронова O. O., & Сафронов, В. К. (2024). НЕЙРОМЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОТОХУДОЖНИКА: СУЧАСНИЙ СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ. Теорія та практика дизайну, (32), 148–157. https://doi.org/10.32782/2415-8151.2024.32.18

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО