МОЗАЇЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ФАКТОР ЗНИЖЕННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.20262Ключові слова:
мозаїчне мислення, залучення студентів, когнітивний дисонанс, традиційна педагогіка, освіта цифрової епохиАнотація
У цій статті досліджується концепція мозаїчного мислення – когнітивного стилю, що характеризується фрагментарною, нелінійною обробкою інформації та синтезом різних точок зору – як потенційного чинника, що сприяє роз’єднаності студентів у традиційному освітньому середовищі. Спираючись на емпіричні дані дослідження, проведеного в Державному університеті «Київський авіаційний інститут»(Україна) та Університеті ім. Альфреда Нобеля (м. Дніпро, Україна), які показали, що лише 36% студентів мають мозаїчне мислення (більше половини – на низькому рівні), у статті стверджується, що невідповідність цього когнітивного стилю традиційним педагогічним цінностям, вкоріненим у доцифрову освіту, поглиблює втрату мотивації. Контекстуалізуючи мозаїчне мислення в ширшому контексті факторів залучення учнів, дослідження ставить під сумнів припущення про його універсальність і підкреслює його роль як дестабілізуючої сили в сучасних класах.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.