МОЗАЇЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ФАКТОР ЗНИЖЕННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.20262

Ключові слова:

мозаїчне мислення, залучення студентів, когнітивний дисонанс, традиційна педагогіка, освіта цифрової епохи

Анотація

У цій статті досліджується концепція мозаїчного мислення – когнітивного стилю, що характеризується фрагментарною, нелінійною обробкою інформації та синтезом різних точок зору – як потенційного чинника, що сприяє роз’єднаності студентів у традиційному освітньому середовищі. Спираючись на емпіричні дані дослідження, проведеного в Державному університеті  «Київський авіаційний інститут»(Україна) та Університеті ім. Альфреда Нобеля   (м. Дніпро, Україна), які показали, що лише 36% студентів мають мозаїчне мислення (більше половини – на низькому рівні), у статті стверджується, що невідповідність цього когнітивного стилю традиційним педагогічним цінностям, вкоріненим у доцифрову освіту, поглиблює втрату мотивації. Контекстуалізуючи мозаїчне мислення в ширшому контексті факторів залучення учнів, дослідження ставить під сумнів припущення про його універсальність і підкреслює його роль як дестабілізуючої сили в сучасних класах.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-27

Як цитувати

Момот , В., Лахтіонова, Л., & Литвиненко, О. (2025). МОЗАЇЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ФАКТОР ЗНИЖЕННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ ДО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ. Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти, 1(5), 144–157. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.20262

Номер

Розділ

Статті