ПОШУК НОВОЇ ПАРАДИГМИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.16597

Ключові слова:

освітня система, середовище навчання, державна освітня політика, нова парадигма, штучний інтелект, цифрові технології, зміна парадигми, виклики, можливості

Анотація

У статті досліджується проблема пошуку нової парадигми в системі освіти в епоху штучного інтелекту та цифрових технологій, переходу до VI економічного порядку, формування переліку нових компетенцій ХХІ ст., аналіз викликів системі освіти та навчання. Зазначається, що стан та перспективи розвитку системи вищої освіти сьогодні є одними з найбільш гостро обговорюваних проблем у кожному суспільстві. Вимоги до знань і компетенцій динамічно змінюються, і те, що було затребуваним на початку нового ХХІ століття, може суттєво відрізнятися від актуальних потреб суспільства та держави. Стає очевидним: щоб бути затребуваним, потрібно вчитися все життя. У зв'язку з цим видається необхідним розглянути основні концептуальні підходи та парадигми, які використовуються для аналізу освітньої політики. Держава має об'єктивну потребу в прогнозуванні та реалізації нових компетенцій, а також у модифікації існуючих. При цьому виникають питання: які освітні парадигми можуть стати рушійною силою формування гнучкої та ініціативної системи навчання впродовж життя громадян різного віку? На завершення автор зазначає, що ера цифрової трансформації диктує перехід до нової концепції освіти, з’являються абсолютно нові драйвери та тенденції, які формують модель освіти майбутнього,  у тому числі в умовах масштабних освітніх експериментів. Освітня система вже за кривою цифровізації. Вона повинна робити більше, щоб використовувати переваги штучного інтелекту та нових технологій, одночасно усуваючи можливі негативні тенденції.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Аллах’ярова, Т. (2022). ПОШУК НОВОЇ ПАРАДИГМИ В СИСТЕМІ ОСВІТИ В ЕПОХУ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ТА ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ . Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти, 1(2), 179–190. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.16597

Номер

Розділ

Статті