НАВЧАННЯ АНОТУВАННЮ ЯК ОДИН ІЗ ДІЙЄВИХ СПОСОБІВ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЦІЛЬОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТЕКСТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.20310

Ключові слова:

анотація, науковий дискурс, текст, зміст тексту, композиція, інтертекстуальність, функціональна ознака

Анотація

Концепт «анотація» досліджується у статті з двох аспектів і позицій – як важливий, але другорядний елемент у рамках наукової роботи, і як невід’ємний атрибут журналістської діяльності у процесі збору, опрацювання і підготовки до оприлюднення інформаційного продукту. Крізь призму жанрології зроблена спроба простеження і співпадіння процесів  оформлення і передачі  змісту тексту (висловлювання) з метою отримання первісної інформації  про якусь наукову працю чи орієнтації  і привернення уваги аудиторії (споживача) до центрових інформаційних моментів у журналістиці. Проаналізовано критерії поділу і класифікаціїі анотації на різні види, розглянуто їхню структуру, досліджено поетапні цикли анотування при створенні письмових робіт з опорою на текст. На основі цих чинників стає можливим вибір і оцінка важливості/потрібності матеріалу, що розглядається, застосовуються здобуті  комплексні уміння і навички роботи з будь-якими масивами інформації. Це має велике значення для студентів будь-якого освітнього профілю і спрямування загалом, і для представників масмедіа зокрема.  Відзначено, що методика ефективного добування інформації та її виокремлення з тексту справді нагадує реальний пошук інформації як в науці, так і в журналістиці. Згідно загальноосвітньої потреби висунута ідея повернення в навчальний процес освітньої компоненти «Анотація» бодай на рівні факультативу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-27

Як цитувати

Савенко , О., & Cавенко Т. (2025). НАВЧАННЯ АНОТУВАННЮ ЯК ОДИН ІЗ ДІЙЄВИХ СПОСОБІВ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ЦІЛЬОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТЕКСТУ. Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти, 1(5), 547–559. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.20310

Номер

Розділ

Статті