COURSE «ELECTRONIC DIDACTICS» FOR ADVANCED TRAINING OF TEACHERS: EXPERIENCE OF DEVELOPMENT

Authors

  • Marina Skrypnik Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України https://orcid.org/0000-0003-4760-6723
  • Tetiana Kravchynska Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України https://orcid.org/0000-0002-7521-3508
  • Nataliia Volynets Центральний інститут післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України https://orcid.org/0000-0001-7482-0325

DOI:

https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.16663

Keywords:

E-didactics, cybernetic pedagogy, landamatics (didactics of machine learning), creolized educational texts

Abstract

The article deals the practical aspects of the development of author's thematic courses «E-didactics» for advanced training of teachers. The historical sources of E-didactics, theoretical principles and practical aspects of the implementation of the content, principles, methods, forms of teaching e-didactics are studied. Author's approaches to the development of a workbook on the problem are described.

Published

2022-06-26

How to Cite

Skrypnik М. І., Kravchynska Т. С., & Volynets Н. П. (2022). COURSE «ELECTRONIC DIDACTICS» FOR ADVANCED TRAINING OF TEACHERS: EXPERIENCE OF DEVELOPMENT. Actual Problems in the System of Education: General Secondary Education Institution – Pre-University Training – Higher Education Institution, 1(2), 742–751. https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.16663

Issue

Section

Статті