Математична модель автоматичного польоту полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора»

Wang Bo, Volodymyr Kharchenko, Alexandr Nakhaba

Анотація


Мета: Розробка математичної та експериментальної моделі експериментального полікоптерного БПЛА НАУ ПКФ «Аврора» октакоптерной схеми для проведення експериментальних польотів в ручному, напівавтоматичному і автоматичному безпілотному режимах. Методи дослідження: З 14.03.2016 по 21.03.2016 проведена серія експериментального польотів (10 польотів) різніх 10 щурів на висоті 700 метрів на полікоптері (октакоптері) НАУ ПКФ «Аврора» у герметічній кабіні із подальшим визначенням соматичного та неврологічного статусу а також із визначенням поведінковіх реакцій тварин післе такого польоту. Результати: Отримані логи польотів «чорного ящика» автопілота свідчать про зовсім незначні (практично непомітні) коливання по тангажу, крену і рісканію під час польоту, незначні коливання по висоті під час майже нерухомого зависання полікоптера на різних висотах, і повністю адекватні рухам і маневрам літального апарату коливання показників цих датчиків. Аналіз відеозаписів з жорстко закріплених камер полікоптеру також свідчить про плавность і про практично «ювелірну» точність маневрування полікоптера на різних висотах, що свідчить про практично стовідсоткове вирішення поставленого технічного завдання. Обговорення: У ході даних досліджень експериментально доведена повністю безпечна можливість польоту живої істоти класу ссавців (щурів) на полікоптерному транспортному засобі, навіть у відкритій кабіні. При відповідному доопрацюванні можливо у майбутньому ставити питання про розробку і будівництво пасажирських полікоптерних флаєрів для повністю безпечної повітряного перевезення людей [6,7,8]. За рівнем шкідливих механічних впливів на організм людини (перевантаження прискорення, коливання, вібрації) полікоптерний транспорт в десятки разів безпечніший і менш шкідливий для пасажирів, ніж автомобільний транспорт, що має особливе значення при доставці пацієнтів нейрохірургічного, політравматологіческого, кардіологічного та реанімаційного профілю у тяжкому і вкрай важкому станах в операційні та реанімаційні відділення лікарень і медичних центрів.


Ключові слова


БПЛА; октакоптер; пасажирський полікоптер; полікоптер; полікоптерний флаєр

Посилання


Kharchenko V.P., Cybul'ov P.M. (2013) Vykorystannja polikopternyh tehnologij dlja buduvannja innovacijnoi' ekonomiky v Ukrai'ni ta shljahy i'h kommercializacii' [Using of polikopter technology to build innovative economy in Ukraine and ways to kommertsialization]. – Conference on Intellectual Property, 2012. K.: KNTEU.– 109 p.

Volodko AM. (1984) Osnovy letnoj jekspluatacii vertoletov [Fundamentals of flight operation of helicopters]. Aerodynamics M.: Transport,. – 256 p.

Lebedev V.V., Krylov V.V. (2000) Neotlozhnaja nejrohirurgija [Emergency neurosurgery]. – M.: Medicine .- 568 p.

Johnson, W. (1983) Teorija vertoleta: v 2 knigah [The theory of the helicopter: 2 books.] Moscow: Mir. - Bk. 1 - 503 p.

Volodko A. M. (1988) Fundamentals of Aerodynamics and helicopter flight dynamics. M. : Transport. – 342 p.

Bogdanov Yu. C., Mikheev R. A. Skulkov DD (1990) Konstrukcija vertoletov [The design of helicopters]. – M. : Mechanical engineering. – 272 With.

Krasovsky A.A. Vavilov J. A (1986) Sistemy avtomaticheskogo upravlenija letatel'nyh apparatov [Automatic control systems of aircraft]. – M. : VVIA them. prof. NOT. Zhukovsky. – 462 s.

Kharchenko V.P., Chepizhenko V. I., Tunick A.A., Pavlova S.V. (2012) Avіonіka bezpіlotnih lіtal'nih aparatіv [Avionics of drones]. K. : OOO "Abris-print". – 464 p.

David Hynchul Shim. (2000) Control System Design for Rotorcraft-based Unmanned Aerial Vehicles using Time-domain System Identification IEEE Int. Conference on Control Applications. - P. 808-813.

Tunik A.A. Parametric Robust Optimization of Digital Flight Control Systems / Tunik A.A., Abramovich E.A. // Proceedings of the National Aviation University. – 2003. – № 2. – pp. 31–37.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neurosurgery NAMS of Ukraine» (2013), Gіbridnij bagatocіl'ovij avіacіjnij transport. [Hybrid multi-purpose transport aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 79095.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz tjazhkoju cherepno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with severe traumatic brain injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88872.

Nakhaba A.A. SI «Institute of neuro-surgery NAMS of Ukraine» (2014), Sposib urgentnogo nadannja specializovanoi' medychnoi' dopomogy hvorym iz uskladnenoju hrebetno-spyno-mozkovoju travmoju u pershi godyny z momentu oderzhannja travmy z vykorystannjam polikopternoi' aviacii'. [Method of urgent specialized medical care to patients with complicated vertebro-spinal injury in the first hour after an injury using polikopter aircraft.], State Register of Patents of Ukraine, Kiev, UA, Pat. № 88871.


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 2306-1472 (Online), ISSN 1813-1166 (Print)

Передплатний індекс 86179

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASEBSCOCrossRefBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ