EDUCATIONAL GUIDANCE AS A FACTOR OF DETERMINATION MUSICAL IMAGINARIES SENIOR PRESCHOOL CHILDREN

Authors

  • І.В. Каряка

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.1.3576

Abstract

 In this article are coming to light the main aspects of the influence of pedagogical instructions on the formation of purposes as one of the regulation factors of music and figurative thinking development process at the children of higher pre-school age during music lessons in kindergarten.

References

Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991, 480с., Ст.118.

Земцовский И.И. Теория восприятия и этномузыковедчкская практика // Музыкальное восприятие как предмет комплексного иссле-дования: Сб.ст. / сост. А.Г. Костюк. – К.: Музич-на Україна, 1986, 85 – 99с., Ст. 86.

Костюк А.П. Эстетические аспекты восприятия музыки // Проблемы музыкальной культуры. Вып. 2. – К.: Музична Україна, 1989, 143 – 156с., Ст. 147.

Леонтьєв А.Н. Проблемы развития психики. М., 1987

Макаренко А.С. Книга для родителей. – М.: Педагогика, 1988, - 304с., Ст. 290.

Поддъяков Н.Н. О формировании наочнообразного мышления // Вопросы психологии, 1973, № 3, Ст. 114 - 117.

Якиманська І.С. Основные направления исследования образного мышления / Вопросы психологии №5 1985 ст.5-16.

Published

2013-02-27

Issue

Section

Статті