USE FEATURES OF STUDENTS REPRESENTATIVE FOR SUCCESSFUL ASSIMILATION OF INFORMATION

Authors

  • О.М. Свириденко

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.1.3549

Abstract

 It is necessary for teacher to use of the «individual approach» for best learning of information which state during lecture for students. This approach involves the knowledge of representative system of pupils and information transfer taking into account of their basic system of perception, which gives a chance to increase the efficiency of process of training.

References

Гафарова А.К. О выявлении образно – логической единицы в мыслительной деятельности учащихся на уроках геометрии // Межвузовский сборник научных трудов. – С.- Петербург, Мурманск, 2004

Гриндер М. Исправление школьного конвейера, или НЛП в педагогике. М., 2001

Дилтс Р. Изменение убеждений с помощью НЛП. – М.: Независимая фирма «Класс», 1997. – 238 с.

Ермолаева М.В.Психология развития: Методическое пособие для студентов заочной и дистанционной формы обучения. М. – 2003

Кочарян Г.С. Терапевтические техники нейрон-лингвинистического программирования (НЛП). – К.: НИКА-Центр, 2002. – 112 с.

Коджаспирова Г.М., Петоров К.В. Технические средства обучения и методика их исполь-зования. – М., 2001.

Малашкина М.М. Популярная история психологии. – М.: Вече, 2002. – 480 с.

Монина Г.Б., Лютова – Робертс Е.К. Коммуникативный тренинг (педагоги, психологи, родители). – СПб.: Издательство «Речь», 2005. – 224 с.

О’Коннор Дж., Сеймор Дж. Введение в НЛП. Челябинск: Версия, 1997

Published

2013-02-25

Issue

Section

Статті