Play Vynnychenko "The Prophet" as an example of philosophical research models of faith in modern society

Authors

  • Ю.І. Суздалєва Poltava State Pedagogical University named after VG Korolenko

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.8.2232

Abstract

 The article discusses the patterns of sacred and Techno faith in the play Vynnychenko "The Prophet." The author emphasizes the destructive nature of absolute ideas in the process of its realization and implementation in real life as an individual and society as a whole.

Author Biography

Ю.І. Суздалєва, Poltava State Pedagogical University named after VG Korolenko

graduate student

References

Кульчицький С.В. Володимир Винниченко / С.В.Кульчицький, В.Ф.Солдатенко.- К.:Видавничий дім «Альтернативи», 2005.

Голомб Л. «Воля до гармонії» в художньому світовідчуванні Володимира Винниченка // Володимир Винниченко: у пошуках естетичної, особистої і суспільної гармонії [Текст]: збірник статей / УВАН у США, Комісія дослідження життя і творчости Володимира Винниченка . – Нью-Йорк: Б.в, 2005. – С. 26 – 34.

Шумило Н. Винниченківська ідея «чесності з собою» в художній рецепції сучасників // Володимир Винниченко: у пошуках естетичної, особистої і суспільної гармонії [Текст]: збірник статей / УВАН у США, Комісія дослідження життя і творчости Володимира Винниченка . – Нью-Йорк: Б.в, 2005. – С. 51-58.

Эстетика Иммануила Канта и современность: Сборник статей по материалам V Кантовских чтений. Калининград – Светлогорск, 1990 год. – М.: Знание, 1991 – 64с. (Новое в жизни, науке, технике. Сер. «Эстетика»; № 11).

Философский словарь. – К.: А.С.К., 2006. – 1056с.

Володимир Винниченко. Пророк та невидані оповідання. – Українська Вільна Академія Наук у США, Комісія для вивчення й охорони спадщини В.Винниченка. – Нью-Йорк, 1960. – С.7-79.

Струк Д.Г. Що таке «гріх»? // Володимир Винниченко: у пошуках естетичної, особистої і суспільної гармонії [Текст]: збірник статей / УВАН у США, Комісія дослідження життя і творчости Володимира Винниченка . – Нью-Йорк: Б.в, 2005. – С. 17 – 25.

Published

2012-10-05

Issue

Section

Cultural Studies