ВІДЕОГРА ЯК ФЕНОМЕН СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ

Authors

  • І. П. Скиба Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.31.14847

Keywords:

гра, відеогра, мистецтво, культура, масова культура, електронна культура, людина

Abstract

В статті проведено дослідження відеогри як феномену сучасної культури. Традиційно історію відеоігор досліджували з позицій еволюції технічних засобів. Сьогодні змінюється підхід до розгляду явища відеоігор, які все частіше розглядаються в контексті поняття електронної культури. Відеогра є одним із жанрів віртуальної художньої культури, що зближує її з мистецтвом. Вона також належить до популярної культури у системі масового культурного виробництва і є різновидом популярного мистецтва, яке засноване на масовому виробництві художньої продукції.

Author Biography

І. П. Скиба, Національний авіаційний університет

завідувач лабораторії інноваційних технологій у викладанні філософських дисциплін кафедри філософії

References

Галкин Д. В. Компьютерные игры как феномен современной культуры: опыт междисциплинарного исследования / Д. В. Галкин // Открытый междисциплинарный электронный журнал "Гуманитарная информатика". – Вып. 4. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://huminf.tsu.ru/e-jurnal/magazine/4/gal2.htm.

Деникин А. А. Могут ли видеоигры быть искусством? // Межд. журн. исслед. культуры [Электронный ресурс]. – 2013. – № 2(11), – C. 90-96. – URL: http://www. culturalresearch. ru/files/open_issues/02_2013/IJCR_02(11)_2013_Denikin.pdf.

Дери М. Скорость убегания – киберкультура на рубеже веков. Переводчик: Т. Парфенова. М.: Ультра, Культура, АСТ Москва; Екатеринбург: "У-Фактория", 2008. — 480 c. (Серия: "Philosophy").

Донован, Тристан. Играй! История видеоигр / пер. И. Воронина. – М.: Белое Яблоко, 2014. – 648 с.

Дротянко Л. Г. Функціональні трансформації постнекласичної науки в інформаційному суспільстві / Л. Г. Дротянко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2016. – № 2(24). – С.14-18.

Жижек С. Год невозможного. Искусство мечтать опасно / С. Жижек. – М. : Изд-во Европа, 2012. – 272 с.

История видеоигр – развитие игровой индустрии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://history-of-video-games.webflow.io/istoriya-videoigr

История компьютерных игр [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://gamesisart. ru/istoriya_ komputernyh_ igr.html

Кастельс М. Галактика Интернет. Размышления об Интернете, бизнесе и обществе / М. Кастельс / переводчики А. Матвеев, В. Харитонов. – Издательство: У-Фактория, 2014. – 324 с.

Маклюэн Г. M. Понимание Медиа: Внешние расширения человека / Пер. с англ. В. Николаева; Закл. ст. М. Вавилова. – М.; Жуковский: «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2003. – 464 с.

Масалов А. Г. Функции видеоигр в современном обществе [Електронний ресурс] / А. Г. Масалов // Актуальні проблеми розвитку освіти. – Режим доступу : http://dspace. nua.kharkov.ua/jspui/bitstream/123456789/608/1/%D0%9C%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%20%D0%90.%D0%93..pdf.

Скорик Галина Владимировна. Человек в информационном обществе: проблема идентификации : диссертация ... кандидата философских наук : 09.00.11 / Скорик Галина Владимировна; [Место защиты: Том. гос. ун-т]. – Томск, 2008. – 147 с.

Станіславська К. І. Комп’ютерна гра як мистецька форма [Електронний ресурс] / К. І. Станіславська. – Режим доступу: http://www.nbuv. gov.ua/old_ jrn/Soc_ Gum/Vdakk/ 2010_2/22.pdf.

Сухов Г. Е. Компьютерные игры как объект культурологического исследования / Григорий Евгеньевич Сухов // Ярославский педагогический вестник. – 2006. – № 2. – С. 18–20.

Тоффлер Э. Третья волна [Электронный ресурс] / Э. Тоффлер. – М. ООО «Фирма «Изд-во ACT», 1999. – Режим доступа: http://socioworld.nm.ru/misc/toffler_3w.rar.

Харауей Д. Манифест киборгов: наука, технология и социалистический феминизм 1980-х гг. / Д. Харауей // Гендерная теория и искусство. Антология: 19070-2000. – М.: РОССПЄН, 2005 – С. 322-376.

Хёйзинга Й. Homo Ludens; Статьи по истории культуры / Й. Хёйзинга ; пер., сост. и вступ. ст. Д. В. Сильвестрова ; коммент. Д. Э. Харитоновича. – М. : Прогресс-Традиция, 1997. – 416 с.

Югай И. И. Компьютерная игра как вид художественной практики / Инга Игоревна Югай // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. – 2007. – Т. 14. – № 37. – С. 367–372.

Ягодзінський С.М. Методологічні основи дослідження науки як дискурсу/ С.М. Ягодзінський // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Філософія. Культурологія. – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2016. – № 2(24). – С.32-35.

Meyrowitz J. No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior. Oxford University Press. 1985. Kindle Edition.

Meyrowitz J. From Tribal to Global: A Brief History of Civilization from a McLuhanesque Perspective / The Legacy of McLuhan. New York: Hampton Press, 2005. P. 35-43

Postman N/ Informing Ourselves to Death. 1990. Электронный ресурс, режим доступа: https://w2.eff. org/Net_culture/Criticisms/informing_ourselves_to_death.paper

Rushkoff, Douglas (2013-03-21). Present Shock: When Everything Happens Now. Penguin Group US. Kindle Edition.

Published

2020-06-30

Issue

Section

Cultural Studies