Media discourse: lexical-semantic aspect of linguistic impact
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.25.12621Keywords:
lexical semantics, linguistic impact, media discourseAbstract
The article deals with basic lexical-semantic mechanisms of linguistic impact on the public consciousness in the process of speech activity in the field of mass communication.References
Арутюнова Н.Д. Метафора / Н.Д. Арутюнова // Языкознание. Большой энциклопедический словарь ; гл. ред. В.Н. Ярцева. — М. : Большая Российская энциклопедия, 1998. – С. 296.
Добросклонская Т.Г. Медиалингвистика : системный подход к изучению языка СМИ / Добросклонская Т.Г. – М., 2008. – 203 с.
Кронгауз М. Изменения в русском языке лексика, семантика и прагматика [Электронний ресурс] / М. Кронгауз // Revue Russe n°23, 2003. La Russie dans tous ses états. pp. 55-64. – Режим доступа : http://www.persee.fr/docAsPDF/ russe_1161-0557_2003_num_23_1_2183.pdf. – Название с экрана.
Лакофф Д. Метафоры, которыми мы живем / Д. Лакофф, М. Джонсон. – М. : Едиториал УРСС, 2004. – 256 с.
Ороховская Л.А. Мифогенез в сфере медиа / Л.А. Ороховская // Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов. – Курск, 2014. – №. 3 (93) – С. 132-135.
Фуко М. Археология знания / Фуко М. ; [пер. с фр., общ. ред. Бр. Левченко]. – К. : Ника-Центр, 1996. – 208 с. – (Серия «OPERA APARTA» ; Вып. 1).