TECHNOLOGICAL REALITY OF MASS COMMUNICATION AS A RESOURCE POSSIBILITY OF POSTMODERN EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2412-2157.21.10660Keywords:
education, mass communications, the postmodern situation, the technological reality, culture, educational processAbstract
In the present publication is carried out substantial socio-philosophical analysis of the foundations of the formation of post-modern concept of education in general cultural context, taking into account the impact of the phenomenon of mass communications of modern civilization. We investigate the structural and functional mechanism for updating the national education and the ability to create a lot of variant cultural and educational models.References
Библер В.С. От наукоучения – к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век / В.С. Библер. – М.: Политиздат, 1991. – 413 с.
Вельш В. «Постмодерн». Генеалогия и значение одного спорного понятия / В. Вельш // Путь. – 1992. – № 1. – С. 109-137.
Вища освіта в Україні: навч. посіб./ за ред. В.Г. Кременя, С.М. Ніколаєнка. – К.: Знання, 2005. – 205 с.
Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Джон Дьюи. – М.: Совершенство, 1997. – 208 с.
Лукьянец В.С. Наука в горизонте постэсхатологической эпохи / В.С. Лукьянец // Практична філософія. – № 2. – 2003. – С. 3 – 19.
Лук’янець В.С. Наука в інтер’єрі постмодерну / В.С. Лук’янець // Філософська думка. – № 1. – 2005. – С. 3 – 22.
Махлин В.Л. М. Бахтин: философия поступка / В.Л. Махлин. – М.: Знание, 1990. – 64 с.
Український соціум / [О.С. Власюк, В.С. Крисаченко, М.Т. Спепико та ін.] за ред. В.С. Крисаченка. – К.: Знання України, 2005. – 792 с.
Хабермас Ю. Философський дискурс о модерне / Юрген Хабермас; [пер. с нем.]. – М.: Изд-во «Весь мир», 2003. – 416 с.
Ясперс К. Смысл и назначении истории / М.И. Левина, П.П. Гайдученко (сост.); М.И. Левина (пер. с нем.). – 2-е изд. – М.: Республика, 1994. – 527с.