ЮРИДИЧНИЙ ЗАХИСТ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА В ПРИРОДНІЙ ЕКОСИСТЕМІ: КЛАСИФІКАЦІЯ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА

Elena Margineanu

Анотація


Мета: стаття присвячена дослідженню особливостей різних елементів лісового господарства та відповідний правовий підхід до їх захисту. Метод дослідження: у статті застосований інтегрований підхід, що базується на вивченні екосистеми як першоелемента природи, а також проводиться аналіз міжнародних настанов та становить першу сходинку в комплексному аналізі даного питання; кожен елемент екосистеми (як захист лісового господарства) відкриває наступний елемент аналізу; третій рівень аналізу, який фактично дотримується практичності правового впровадження, приписується елементам, які через свою різноманітність утворюють національну концепцію лісу. Результати: завдяки застосуванню інтегративного підходу між загальними настановами та практичним застосуванням лісових норм було помічено співвідношення та відповідність категоризації елементів лісового господарства з юридичної точки зору. Обговорення: управління генетичними матеріалами рослинного походження та торгівля лісовими елементами все ще залишається спірним питанням і вимагає більш широкого вивчення.

Юридичний захист лісового фонду здійснюється на основі відповідного законодавства та правових домовленостей, а для проведення вирубки дозволяються лише доглядові роботи з урахуванням продуктивності дерева, складу, віку експлуатаційності та необхідності відповідної діяльності. Технічні настанови розробляються національними спеціалістами лісового господарства та приймаються як нормативна база Агентства лісового господарства, яке підпорядковується центральній владі у сфері охорони навколишнього середовища – Міністерству сільського господарства, регіонального розвитку та навколишнього середовища.

Важливість зелених насаджень часто недооцінюється, але їх функціональні переваги вносять значний внесок у підтримку екологічного балансу міської екосистеми. Незалежно від конкретного призначення, зелені насадження покращують якість навколишнього середовища, місцевий генофонд та збагачують асортимент декоративних рослинних елементів, а також підтримують штучні ландшафти в гармонії з природними для сприяння позитивного розвитку людської діяльності. Елементи лісу представляють важливу складову природних екосистем, оскільки вони стають притулком різних видів фауни, вони дозволяють належним чином розвивати динаміку інших елементів інфраструктури з метою підтримання екологічної рівноваги, а отже, повинні управлятися відповідно до його специфіки.


Ключові слова


лісове господарство; правовий захист; довкілля; екосистема

Посилання


Code on Forestry. No. 828. 1991. In the Offi-cial Monitor of Republic of Moldova. No. 107.

Government Decision on approval of National Environment Strategy for the years 2014-2023 and its corresponding Action Plan. No. 301. 2014. In the Official Monitor of Republic of Moldova. No. 104-109.

Government Decision on approval of Norma-tive Acts and technical guidelines upon forestry management. No. 740. 2013. In the Official Moni-tor of Republic of Moldova. No. 126-131.

Government Decision on approval of the pro-gram for stimulating the quality and fertility of land and soil. No. 636. 2003. In the Official Monitor of Republic of Moldova. No. 99-103.

Law on the protection of the environment, No. 1515. 1993. In the Official Monitor of Republic of Moldova. No. 10.

Law on the state protected areas. No. 1538. 1998. In the Official Monitor of Republic of Moldo-va. No. 66-68.

Law on hunting activity and hunting fund. No. 298. 2018. In the Official Monitor of Republic of Moldova. No. 76-85.

Law on areas and strips for the protection of rivers and water basins. No. 440 of 27.04.1995. In the Official Monitor of Republic of Moldova. No. 76-85.

Directive on protection measures against harmful organisms and protection against their spread, 2000/29/EC.

Directive on the conservation of natural habitats, of flora and fauna, 85/337/EC.

Directive on the marketing of forest repro-ductive material, 99/105/EC.

Directive on external quality standards for marketed forest material, 71/161/EEC.

Directive on measures against the introduc-tion into the EU of organisms harmful to plants and other plant products, 77/93/EEC.

Directive for Environmental Liability for the Prevention and Remediation of Environmental Damage, 2004/35/EC.

Alexandru T., Todoran C. (2012). The Legal Regime of Forest Protection Curtains. ProEnvi-ronment Promediu, 5 (12).

Harrop S.R. (2007). Traditional agricultural landscapes as protected areas in international law and policy. Agriculture, Ecosystems and Environ-ment 121(3), 296-307. https://doi.org/10.1016/ j.agee.2006.12.020

Hirsch F., Schmithüsen F.J. (2010). Private forest ownership in Europe. Vol. 26. ETH Zurich.

Humphreys D. (2001). Forest negotiations at the United Nations: explaining cooperation and discord. Forest Policy and Economics, 3(3-4), 125-135. https://doi.org/10.1016/S1389-9341(01)00039-9

Parmacli D., Staicova T. (2013). Natural hazards and their effects on agricultural develop-ment: Case of the Republic of Moldova. Journal of the Geographical Institute «Jovan Cvijic», SASA, 63(3 Conference Issue), 313-320. https://doi.org/10.2298/IJGI1303313P

Report nr. VI. Moldova National Report on Biological Diversity, at the UN Convention on Biological Diversity, elaborated within UNEP/GEF project, implemented by Ministry of Agriculture, Regional Development and Environment, with the financial support of Global Environmental Fund.

Sagemuller I. (2006). Forest sinks under the United Nations framework convention on climate change and the Kyoto protocol: opportunity or risk for biodiversity. Colum. J. Envtl. L., 31, 189.


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 3.0 License.