Analytical construction regulator for vertical speed automatic control output-around passenger aircraft

Authors

  • В. С. Морозов Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2073-4751.1.8921

Keywords:

система автоматичного керування літаком, наявна вертикальна швидкість

Abstract

Analytical design for vertical speed controller for automatic control, ensuring passenger airplane mode to enter the second round. Considered enter the second round with all the engine running. Synthesis of optimal control law made by the regulator analytical design criteria for generalized labor A.A.Krasovskoho. Shown synthesis method Optima ment control law in the rudder channel height at the site of the climb. In the channel auto-traction mat used traction control software

References

Морозов С.В. Автоматичний вихід літака на друге коло за критерієм енергетичного швидкісного підйому.// Наукові вісті НТУУ “КПІ”. – 2008. – №2(58). – С. 68-74.

Морозов В.С. Автоматичне керування вертикальною швидкістю літака за критерієм запасу максимальної та мінімальної наявної вертикальної швидкості. // Проблеми інформатизації та управління: зб. наукових праць - К.: НАУ, 2014. – Вип. 3(47) – 62 с.

Динамика полета/Ефремов А.В., Захарченко В.Ф., Овчаренко В.Н. и др.; под ред. Бюшгенса Г.С. – М.: Машиностроение, 2011. – 776с.

ГОСТ 20058-80. Динамика летательных аппаратов в атмосфере. – М.: изд. Стандартов, 1980. – 51с.

Асланян А. Э. Системы автоматического управления летательных аппаратов. – К.: КВВАИУ, 1984. – 435 с.

Красовский А.А. Системы автоматического управления полетом и их аналитическое конструирование. – М.: изд. Наука, 1973. – 560с.

Пахненко В.Л., Трюхан О.Н., Савченков Ю.Г. Особенности практической аэродинамики самолета Ан-124. – К.: КВВАИУ, 1992. – 112с.

Published

2015-03-31

Issue

Section

Статті