Чисельне дослідження міцності комбінованого багатошарового півпростору під дорожнім покриттям

Автор(и)

  • Svetlana Talakh National Aviation University
  • Oleksandr Dubik National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.9030

Ключові слова:

багатошаровий ґрунтовий півпростір, граничний стан, дорожні одяги нежорсткого типу, метод скінченних елементів, пружно-пластична деформація, розрахунок на міцність

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням розрахунків на міцність дорожніх одягів нежорсткого типу при взаємодії з активною зоною ґрунтової основи. Запропоновано комбіновану математичну модель багатошарового ґрунтового півпростору на основі розширеного критерію текучості Мізеса, що включає рівняння стану в приростах у заграничному стані і враховує третій інваріант тензора-девіатора напружень. Виконано чисельні дослідження за допомогою монетної схеми скінченних елементів конструкції дорожнього одягу нежорсткого типу в плоскій постановці задачі при взаємодії з активною зоною ґрунтового півпростору. Дослідження напружено-деформованого стану багатошарового півпростору проводилися при розрахунку з урахуванням розвитку пластичних деформацій та без урахування останніх. Результати досліджень показали, що при розрахунках з урахуванням розвитку пластичних деформацій максимальні переміщення збільшуються приблизно на 11%, а максимальні напруження - на 8,2%. Концентрація пластичних деформацій спостерігається в областях, прилеглих до поверхні навантаження.

Біографії авторів

Svetlana Talakh, National Aviation University

Talakh Svetlana (1962). Candidate of Engineering. Associate Professor.
Department of Reconstruction of Airports and Highways of Airports, National Aviation University, Kyiv,
Ukraine.
Education: Ukrainian Institute of Engineers Water Resources, Ukraine (1984).
Research area: optimization of the shape and structure of thin-walled spatial structures.

Oleksandr Dubik, National Aviation University

Dubik Oleksandr (1989). Postgraduate student.
Department of Reconstruction of Airports and Highways of Airports, National Aviation University, Kyiv,
Ukraine.
Education: National Aviation University, Kyiv, Ukraine (2012).
Research area: calculation of non-rigid type of road pavements.

Посилання

Bagеnov V.А., Thihanovsky V.C., Кislооkij V.N. Finite element method in problems of nonlinear deformation of thin and soft shells. – Кiev: КNUBА, 2000. –386 p.(in Ukrainian)

Bagеnov V.А., Sakhаrоv А.S., Thihanovsky V.C. Momental scheme of finite elements method in problems of nonlinear continuum mechanics // Applied mechanics. –Кiev: International Journal of Institute mechanics of NAS of Ukraine, 2002. – vol.38(48), №6, july. – P.24 – 63.

Tsytovich N.А. Soil mechanics – Moscow: GYLSAСМ, 1963. – 635 p.

Thihanovsky V.C., Коzlоvеts S.М., Koryak А.S. Calculation of thin plates on elastic foundation finite element method. – Кiev: Stee, 2008. - 234 p. (InRussian).

Faro М.Е. Foundations of theoretical soil mechanics. – Moscow: Stroiizdat, 1971. 320 p.

Telles D.К. Appendix boundary element method for solving the problems of inelastic. –Moscow.: Stroiizdat 1987. – 160 p.

Опубліковано

29.09.2015

Як цитувати

Talakh, S., & Dubik, O. (2015). Чисельне дослідження міцності комбінованого багатошарового півпростору під дорожнім покриттям. Вісник Національного авіаційного університету, 64(3), 97–104. https://doi.org/10.18372/2306-1472.64.9030

Номер

Розділ

Аеропорти та їх інфраструктура

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають