Мікробіологічне забруднення моторних палив: аналіз та ідентифікація в підприємствах паливозабезпечення
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.86.15444Ключові слова:
біодеструкція, біодеградація, біопаливо, реактивне паливо, мікробіологічні ураження, мікробіологічне забруднення, мікробіологічна корозія, «вільна» вода, MicrobMonitor2, заправка паливаАнотація
Мета: метою даної роботи є встановлення причино-наслідкових зв’язків мікробіологічного забруднення вуглеводневих палив та визначення заходів, що зменшують негативні наслідки цього явища. Проблема мікробіологічного забруднення полягає в тому, що якість палива та експлуатаційна надійність обладнання погіршуються. Ця стаття показує, що основними наслідками мікробіологічного ушкодження палива для газотурбінних двигунів є мікробіологічна корозія деталей та забруднення. Також наведені мікроорганізми-деструктори вуглеводневого палива, основні причини їх присутності в паливі, проаналізовані технологічні процеси, під час яких найчастіше продукується мікробіологічне забруднення. Розглянуто особливості розвитку мікробіологічного забруднення палива для авіаційного та наземного транспорту. Методи: експрес-методи та довгострокові методи, які використовуються для визначення мікробіологічних забруднень. Для ідентифікації використовувались методи прямого посіву. Стійкість до мікробіологічних пошкоджень палива в цій роботі визначали за допомогою методу MicrobMonitor 2, який рекомендований IATA та ICAO. Результати: було проведено дослідження зразків палива Jet-A1, відібраних із резервуарів аеропорту. Більшість досліджених зразків показали наявність мікробіологічних включень, де присутні різні типи мікроорганізмів. Застосування таких заходів, як: своєчасне проведення контрольного огляду, видалення «вільної» води з паливних баків, періодичний контроль наявності мікробіологічного забруднення палива на всіх етапах його експлуатації, використання рекомендованої методології та розробка нових методів експрес-діагностики можуть суттєво мінімізувати рівень ризику.
Посилання
Behbahani-Pour M. J., Radice G. (2017). Fuel Contamination on the Large Transport Airplanes. J Aeronaut Aerospace Eng 6: 200. doi: 10.4172.2168-9792.1000200.
Boichenko S. V. and Kuchma N. M. (2004). Zabezpechennya biolohichnoyi stabilʹnosti vuhlevodnevykh palyv. Visnyk NAU № 4 pp. 161-164. (in Ukrainian)
Matvyeyeva O. L., Vasylctenko O. A. and Aliieva O. R. (2014). Microbioal Biosurfactants Role in Oil Products Biodegradation. International Journal of Environmental Bioremediation & Biodegradation. Vol 2 Issue 2 pp 69-74 DOI: 10.12691/ijebb-2-2-4. Matvyeyeva O.L., Stolinets S.L. (2003). Osoblyvosti tryvaloho zberihannya svitlykh naftoproduktiv. [Features of long-term storage of light oil products]. Visnyk NAU. № 3-4. pp.152-156. (in Ukrainian)
Matvyeyeva O.L., Stolinets S.L. (2004). Doslidzhennya zminy yakosti reaktyvnykh palyv v ekspluatatsiynykh umovakh. [Research of change of quality of jet fuels in operational conditions]. Problemy tekhniky. №3. pp.70-74. (in Ukrainian)
Matveeva E. L., Vasilchenko O. A. and Demyanko D. A. (2011). Mikrobiologicheskoe porazhenie aviatsyonnykh topliv. Systemy ozbroyennya i viyskova tekhnika. №2(26) pp. 152-156. (in Russian)
W. Siegert (2009). Microbial contamination in diesel fuel - are new problems arising from biodiesel blends R.E. Morris
(Ed) Proceedings of the 11th International Conference on the Stability and Handling of Liquid Fuels 18-22 October 2009, Czech Republic, Prague
IATA FUEL BOOK Guidance Material on Microbiological Contamination in Aircraft Fuel Tanks, 5rd edition 2015.
Technical Information Document: Microbial Monitoring Strategies. October 2015 http://www.jigonline.com/wp-content/uploads/2018/09/TID-Microbial-Monitoring-Strategies-Oct-2015.pdf.
Estrin Y., Khaydarov R.R., Khaydarov R.A., Gapurova O., Cho S., Scheper T. and Endres C. (2008). Antimicrobial and antibacterial effects of silver nanoparticles synthesiгed by novel electrochemical method. Nanoscience and Nanotechnology /In.: ICONN-2008, Proceedings of 2008 International Conference on Nanoscience and Nanotechnology pp. 25-29. https://doi.org/10.1109/ICONN.2008.4639241
February 2008, Australia. 2008. 44-47. Doc 9977, Manual on Civil Aviation Jet Fuel Supply Order Number: 9977 ISBN 978-92-9249-105-5.
F. J. Passman (1980). Microbial Contamination Control In Fuels And Fuel Systems Since. 1980 A Review. Biodeterioration Control Associates, PO Box 3659, Princeton, New Jersey, 08543-3659, USA.
IATA Rukovodyashchyy material za spetsyfikatsiyim na aviatsiynomu palyvi dlya hazoturbinnykh dvyhateley // Mezhdunarodnaya assotsyatsyya vozdushnoho transportu, yzd. 4-e, 2000. (in Russian)
Kryvushyna A. A., Chekunova L. N., Mokeeva V. L. and Polyakova A. V. (2016) Izuchennya mikromitsetiv, vyyavlenykh u palyvnykh bakakh, vykorystovuyutʹsya dlya vykorystannya samoletiv. Mikolohiya i fytopatolohyya. 50 (2) pp. 108-114.
Vasilyeva A. A. and Chekunova L. N. (2011). The growth of Hormoconis resinae (Lindau) Arx et G. A. de Vries and Monascus sp. on aviation fuel and various hydrocarbons. Mikologiya segodnya. T 2, (Moskva: Natsionalnaya akademia mikologii) pp. 211-225.
Lohynov O. N., Sylyshchev N. N., Boyko T. F. and Halymzyanova N. F. (2000). Biotekhnolohichni metody ochyshchennya navkolyshnʹoho seredovyshcha vid tekhnolohichnykh zabrudnen (Ufa: Hos. yzd. nauch.-tekhn. lit. Reaktyv) 100 р. (in Ukrainian)
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).