РОЗВ’ЯЗАННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ МІЖ ПОВІТРЯНИМИ КОРАБЛЯМИ МАНЕВРУВАННЯМ КУРСОМ ПОЛЬОТУ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.5Ключові слова:
безпека польотів, кооперативне керування повітряним рухом, оптимізація, розв’язання конфліктних ситуаційАнотація
Показано, що підвищення вимог до ефективності повітряного руху при спостережуваномузбільшенні інтенсивності польотів зумовлює необхідність розроблення нових оптимізацій-них методів та алгоритмів розв’язання конфліктних ситуацій між повітряними кораблями. Зроблено постановку задачі оптимального розв’язання конфліктних ситуацій при кооперати-вному керуванні повітряним рухом. Розроблено метод оптимального розв’язання конфлікт-них ситуацій маневруванням курсом польоту, який з використанням динамічного програму-вання забезпечує планування безконфліктної траєкторії польоту повітряного корабля з міні-мізацією її відстані. Виконано декомпозицію процесу розв’язання конфлікту на фази та ета-пи. Визначено множини станів, керувань і відповідні рекурентні рівняння для знаходженняоптимальної програми керування курсом польоту. Проведено комп’ютерне моделюванняконфліктної ситуації та її розв’язання з використанням розробленого методуПосилання
Bicchi A. On Optimal Cooperative Conflict
Resolution for Air Traffic Management
Systems / A. Bicchi, L. Pallottino // IEEE
Transactions on Intelligent Transportation
Systems. – 2000. – Vol. 4, No 1. – P. 221–232.
Menon P.K. Optimal Strategies for Free
Flight Air Traffic Conflict Resolution /
P.K. Menon, G.D. Sweriduk, B. Sridhar //
Journal of Guidance, Control and Dynamics. –
– No 22(2). – P. 202–211.
Tomlin C.J. Conflict Resolution for
Air Traffic Management: A Study in
Multiagent Hybrid Systems / C.J. Tomlin,
G.J. Pappas, S.S. Sastry // IEEE Transactions on
Automatic Control. – 1998. – No 43(4). –
P. 509–521.
Васильєв Д.В. Оптимізація розв’язання
конфліктних ситуацій між повітряними ко-
раблями з використанням методу динамічно-
го програмування / Д.В.Васильєв // Пробле-
ми інформатизації та управління. – 2010. –
№ 2 (30). – С. 46–51.
Васильєв Д.В. Комп’ютерна програма
моделювання розв’язань конфліктних
ситуацій між повітряними кораблями /
Д.В. Васильєв // Проблеми навігації і управ-
ління рухом: тези доп. Всеукр. наук.-практ.
конф. студентів та молодих учених,
-24 листоп. 2010 р. – К.: Інноваційно-
видавничий центр «Холтех», 2010. –
С. 16.
Тарасов В.Г. Межсамолетная навигация /
В.Г. Тарасов. – М.: Машиностроение, 1980. –
с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).