БОРТОВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА КЕРУВАННЯ ПОЛЬОТОМ В УМОВАХ ОСОБЛИВОЇ СИТУАЦІЇ

Автор(и)

  • В.М. Казак
  • Д.О. Шевчук
  • О.Ю. Яковицька

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1631

Анотація

 Проектування нової авіаційної техніки припускає розроблення та впровадження бортових інтелектуальних систем керування для забезпечення керованості літака в умовах виникнення особливої ситуації в польоті в режимі реального часу. Розглянуто принцип функціонування запропонованої бортової інтелектуальної системи керування, яка основана на логіко-лінгвістичних моделях і нейромережах. Наведено розроблену математичну модель завдання формування бортової інтелектуальної системи керування оптимального варіанта продовження польоту в умовах виникнення особливої ситуації у польоті.

Біографії авторів

В.М. Казак

Доктор технічних наук. Професор кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Дійсний член Транспортної академії України президії Науково-методичної комісії напряму 0925 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології", двох спеціалізованих рад з присудження наукових ступенів. Відмінник освіти України. Член президії Ради національних товариств України. Голова Товариства румунської культури імені Петра Могили. Напрям наукової діяльності − технічна кібернетика, системи навігації, керування, автоматизовані системи контролю та системні методи збереження живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті.

Д.О. Шевчук

Кандидат технічних наук. Професор кафедри механіки Національного авіаційного університету. Помічник проректора Національного авіаційного університету з навчальної роботи. Напрям наукової діяльності − система приводів та очисники рідин і газів.

О.Ю. Яковицька

Старший викладач кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − автоматизація технологічних процесів, дослідження дій екіпажів в екстремальних ситуаціях.

Посилання

Казак В.М., Гальченко С.М. Діагностування аеродинамічної поверхні літальних апаратів // Вісн. НАУ. – 2002. – № 4. – С. 46–49.

Рогалев А.П. Основы построения ситуационных систем интеллектуальной поддержки решения задач авиационных бортовых комплексов / А.П. Рогалев, А.И. Гайнуллин // Авиакосмическое приборостроение. − 2007. − № 2. − С. 50–56.

Мишулина О.А. Нейросети в задаче траекторного управления динамическим объектом / О.А. Мишули-на, А.Г. Трофимова // Авиакосмическое приборостро-ение. − 2007. − № 1. − С. 31–36.

Поспелов Д.А. Cлово редактора // Новости искусственного интеллекта. – № 2–3 (44–45). – 2001. C. 2–4.

Казак В.Н., Салимон В.И., Туник А.А. Системи автоматического и полуавтоматического управления полетом. – К.: НАУ, 2001. – 200 с.

Шевчук Д.О. Застосування нечіткого регулятора для відновлення керованості системою «літак–регулятор–середовище–особлива ситуація» // Вісн. північного наук. центру ТАУ. – 2006. – № 9. – С. 154–158.

Шевчук Д.О., Тачиніна О.М., Кравчук М.П. Застосування інтелектуальних технологій для збереження системи «літак–екіпаж–регулятор–середовище–особлива ситуація» // Вісн. північного наук. центру ТАУ. – 2008. – № 11. – С. 87–91.

Downloads

Як цитувати

Казак, В., Шевчук, Д., & Яковицька, О. (2008). БОРТОВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СИСТЕМА КЕРУВАННЯ ПОЛЬОТОМ В УМОВАХ ОСОБЛИВОЇ СИТУАЦІЇ. Вісник Національного авіаційного університету, 37(4), 48–52. https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1631

Номер

Розділ

Сучасні авіаційно-космічні технології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають