Ways to improve the safety of landing aircraft in conditions of uncertainty

Authors

  • В.М. Казак
  • М.П. Кравчук
  • Т.В. Будзинська
  • В.Ю. Міщерякова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1629

Abstract

 An analysis of RNP concept at the stage of an aircraft descent and landing was made. Control algorithm of an aircraft under the conditions of uncertainty, based on the tunnel concept of landing performance using an intelligent control system, based on the neural fuzzy-logic regulator, was presented.

Author Biographies

В.М. Казак

Доктор технічних наук. Професор кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Дійсний член Транспортної академії України президії Науково-методичної комісії напряму 0925 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології", двох спеціалізованих рад з присудження наукових ступенів. Відмінник освіти України. Член президії Ради національних товариств України. Голова Товариства румунської культури імені Петра Могили. Напрям наукової діяльності − технічна кібернетика, системи навігації, керування, автоматизовані системи контролю та системні методи збереження живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті.

М.П. Кравчук

Асистент кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − вплив живучості аеродромного світлосигнального комплексу на точність посадки літального апарата в складних метеорологічних умовах, енергетичне обладнання безпілотних літальних апаратів.

Т.В. Будзинська

Студентка Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − виконання посадки літака в складних умовах.

В.Ю. Міщерякова

Студентка Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − виконання посадки літака в складних умовах.

References

Руководство по требуемым навигационным характеристикам. – DOC 9613-AN 1937, ICAO, 1999.

Оценка и разработка концепции требуемых навигационных характеристик (RNP) для этапов захода на посадку, посадок и вылетов, и их влияние на внедрение системы // Доклады по пунктам 1 и 3 повестки дня для группы экспертов по всепогодным полетам (AWOP): 15-е совещание, Монреаль, сент.–окт. 1994.

Гавриленко Ю.В., Ткачева Т.П. Влияние нецентрированности погрешностей навигационных параметров, полученных с помощью CНC, на выдерживание границ целостности // Авиакосмическое приборостроение. – 2002. – № 5. – С. 11–17.

Казак В.Н., Салимон В.И. Туник А.А. Системы ав-томатического и полуавтоматического управления полетом. – К.: НАУ, 2001. – 200 с.

Молоканов Г.Ф. Точность и надежность навигации летательных аппаратов. – М.: Машиностроение, 1967. – 201 с.

Казак В.М., Шевчук Д.О., Кравчук М.П. Оптимізація процесу виконання літаком посадки в умовах невизначеності з застосуванням методу лінійного програмування // Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політех-ніка». – 2008. – № 616. – С. 73–78.

Казак В.М. Системний аналіз автоматизованих організаційно-технічних систем. – К.: НАУ, 2007. – 181 с.

How to Cite

Казак, В., Кравчук, М., Будзинська, Т., & Міщерякова, В. (2008). Ways to improve the safety of landing aircraft in conditions of uncertainty. Proceedings of National Aviation University, 37(4), 37–40. https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1629

Issue

Section

AEROSPACE SYSTEMS FOR MONITORING AND CONTROL