СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ ВИКОНАННЯ ПОСАДКИ ЛІТАКА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Автор(и)

  • В.М. Казак
  • М.П. Кравчук
  • Т.В. Будзинська
  • В.Ю. Міщерякова

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1629

Анотація

 Проаналізовано концепції необхідних навігаційних характеристик для етапу зниження і  посадки літака. Наведено алгоритм керування літальним апаратом в умовах невизначеності, оснований на тунельній концепції виконання посадки з використанням інтелектуальної системи керування на основі нейронечіткого регулятора.

Біографії авторів

В.М. Казак

Доктор технічних наук. Професор кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Дійсний член Транспортної академії України президії Науково-методичної комісії напряму 0925 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології", двох спеціалізованих рад з присудження наукових ступенів. Відмінник освіти України. Член президії Ради національних товариств України. Голова Товариства румунської культури імені Петра Могили. Напрям наукової діяльності − технічна кібернетика, системи навігації, керування, автоматизовані системи контролю та системні методи збереження живучості літальних апаратів в особливих ситуаціях у польоті.

М.П. Кравчук

Асистент кафедри автоматизації та енергоменеджменту Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − вплив живучості аеродромного світлосигнального комплексу на точність посадки літального апарата в складних метеорологічних умовах, енергетичне обладнання безпілотних літальних апаратів.

Т.В. Будзинська

Студентка Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − виконання посадки літака в складних умовах.

В.Ю. Міщерякова

Студентка Національного авіаційного університету. Напрям наукової діяльності − виконання посадки літака в складних умовах.

Посилання

Руководство по требуемым навигационным характеристикам. – DOC 9613-AN 1937, ICAO, 1999.

Оценка и разработка концепции требуемых навигационных характеристик (RNP) для этапов захода на посадку, посадок и вылетов, и их влияние на внедрение системы // Доклады по пунктам 1 и 3 повестки дня для группы экспертов по всепогодным полетам (AWOP): 15-е совещание, Монреаль, сент.–окт. 1994.

Гавриленко Ю.В., Ткачева Т.П. Влияние нецентрированности погрешностей навигационных параметров, полученных с помощью CНC, на выдерживание границ целостности // Авиакосмическое приборостроение. – 2002. – № 5. – С. 11–17.

Казак В.Н., Салимон В.И. Туник А.А. Системы ав-томатического и полуавтоматического управления полетом. – К.: НАУ, 2001. – 200 с.

Молоканов Г.Ф. Точность и надежность навигации летательных аппаратов. – М.: Машиностроение, 1967. – 201 с.

Казак В.М., Шевчук Д.О., Кравчук М.П. Оптимізація процесу виконання літаком посадки в умовах невизначеності з застосуванням методу лінійного програмування // Вісн. Нац. ун-ту «Львівська політех-ніка». – 2008. – № 616. – С. 73–78.

Казак В.М. Системний аналіз автоматизованих організаційно-технічних систем. – К.: НАУ, 2007. – 181 с.

Downloads

Як цитувати

Казак, В., Кравчук, М., Будзинська, Т., & Міщерякова, В. (2008). СПОСОБИ ПІДВИЩЕННЯ БЕЗПЕКИ ВИКОНАННЯ ПОСАДКИ ЛІТАКА В УМОВАХ НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Вісник Національного авіаційного університету, 37(4), 37–40. https://doi.org/10.18372/2306-1472.37.1629

Номер

Розділ

Аерокосмічні системи моніторінгу та керування

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають