Оперативна корекція траєкторії повітряного судна на основі інформації бортових метеорологічних радіолокаторів
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.85.15133Ключові слова:
метеорологічний радіолокатор, бортовий радіолокатор, алгоритм оптимізації траєкторії польотуАнотація
Прогнозування та корекція траєкторії руху повітряного судна є одною з важливих можливостей для ефективного управління повітряним рухом. Одним з ключових факторів, що впливає на прогнозування траєкторії польоту є метеорологічний стан в аеропортах вильоту та посадки, а також впродовж траєкторії польоту. За таких умов важливим є широке використання можливостей систем оперативного одержання інформації про небезпечні погодні умови для короткочасної корекції траєкторії польоту. Бортові метеорологічні радіолокаційні системи є потужним та зручним засобом для одержання оперативних даних під час польоту у випадку виникнення несприятливих атмосферних умов. В даній роботі показані та обговорюються можливості корекції траєкторії польоту з використанням оперативної метеорологічної інформації, що одержується за допомогою бортових радіолокаційних систем.
Посилання
Global Air Navigation Plan 2016-2030. Available at: https://www.icao.int/airnavigation/documents/ganp-2016-interactive.pdf
J. M. Hoekstra, R.N.H.W. van Gent, R.C.J. Ruigrok, "Designing for Safety: the Free Flight Air Traffic Management concept," National Aerospace Laboratory NLR, Amsterdam, Netherlands. Available at: www.asas-tn.org › library › nlr › nlr_hessd99
Global TBO Concept. Available at:https://www.icao.int
U.S. Next Generation Air Transportation System (NextGen). Available at: https://www.icao.int
SESAR. Available at: https://www.sesar.eu/
ICAO International Standards and Recommended Practices (2016), Annex 3 to ICAO Convention "Meteorological Service of International Air Navigation" Issue18, ICAO, 180 p.
NextGeneration Air Transportation System. Available at: https://www.faa.gov/nextgen/what_is_nextgen/
Automatic Dependent Surveillance - Broadcast. Available at: https://www.faa.gov/nextgen/equipadsb/capabilities/ins_outs/
D. Klingle-Wilson, J. Evans, "Description of the Corridor Integrated Weather System (CIWS) Weather Products", Project Report ATC-317, Lincoln Laboratory Massachusetts Institute of Technology Lexington, Massachusetts, 2005
Traffic Flow Management System (TFMS), Reference Manual TSD Version 8.9 July 26, 2011
Route Availability Planning Tool, Massachusetts Institute of Technology,Lincoln Laboratory,244 Wood Street,Lexington,MA,02420-9108, 2012
H. D. Sherali, R.W. Staats, A.A. Trani, "An airspace planning and collaborative decision-making model: Part 1 - probabilistic conflicts, workload an equity considerations", Transp. Sci., vol.37, no.4, pp.434-456, 2003. https://doi.org/10.1287/trsc.37.4.434.23272
H. D. Sherali, R.W. Staats, A.A. Trani, "An airspace planning and collaborative decision-making model: Part II - cost model, data considerations and computations", Transp. Sci., vol.40, no.2, pp.147-164, 2006. https://doi.org/10.1287/trsc.1050.0141
Jun Tang, "Conflict detection and resolution for civil aviation^a literaly survay", IEEE Aerospace and Electronic Systems Magazine, Tutorial XIII, Volume, 34,#10, Part II of II, pp. 20-35. https://doi.org/10.1109/MAES.2019.2914986
Averyanova Yu. A. Interactive global network for meteorological data obtaining, exchange and dissiminations / Yu. A. Averyanova. -Visnyk. - К. : NAU, 2012. - Vol. 4. - P. 26-30 (In Ukrainian)
A.N. Rudiakova, Y.A. Averyanova, and F.J. Yanovsky, Operational Approach for Turbulence Intensity Estimation in Rain, Proc. of EuRad, 9-13 October, 2017, Nuremberg, Germany.
Yu.A. Averyanova, A.N. Rudiakova, F.J. Yanovsky, Multi-Polarization Approach to Operative Dangerous Atmospheric Phenomena Detection, Proceedings of the 5th Symposium on Microwaves, Radar and Remote Sensing, Kiev, Ukraine, August 29-31, 2017 https://doi.org/10.1109/MRRS.2017.8075073
Yu.A. Averyanova, A.N. Rudiakova, F.J. Yanovsky, Drop deformation estimate with multi-polarization radar, Proceedings of European Microwave Conference in Central Europe, EuMCE 2019, 2019, pp. 382-385
X. S.Yang, S. Deb, Engineering optimization with cuckoo search. International jornal of Mathematical Modeling and Numerical optimization, Vol. 1, 4 (2010), p330-343. https://doi.org/10.1504/IJMMNO.2010.035430
E. A. Dijkstra Note on two problems in connexion with graph. Numerishe Mathematik, Vol. 1, (1959), p.269 -271. https://doi.org/10.1007/BF01386390
P. Hart, N. Nilsson, B. Raphae, A formal basis for the heuristic determination of minimum cost paths. Ieee Transactions on Systems Science and Cybernetics, Vol. 4, 2 1968, p. 100-107. https://doi.org/10.1109/TSSC.1968.300136
Yu.A. Averyanova, A.N. Rudiakova, F.J. Yanovsky, Aircraft Trajectories Correction using Operative Meteorological Radar Information, Proceedings of International Radar symposium 2020, Warsaw, Poland, September 5-7, 2020 https://doi.org/10.23919/IRS48640.2020.9253799
Eberhart R, Kennedy J.A., A new optimizer using particle swarm theory.Proc. of the IEEE Sixth International Symposium on Micro Machine and Human science, 1995, pp.39-43.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).