Пріоритетний алгоритм завантаження як частина оптимізаційної моделі завантаження повітряних кораблів
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.84.14952Ключові слова:
проблема упаковки, оптимізація завантаження повітряних кораблів, алгоритм планування завантаження повітряних кораблів, час завантаження, ULD (засоби пакетування), критерій пріоритетності загрузкиАнотація
Мета: розробка нового алгоритму оптимізації завантаження з метою вирішення проблеми оптимального завантаження повітряних кораблів із подальшим впровадженням алгоритму у новітню модель оптимізації. Методи: евристика, формалізація, комп’ютерне моделювання. Результати: був розроблений новий алгоритм оптимізації, який передбачає розташування груп контейнерів, мінімізуючи час завантаження. Обговорення: Більшість вивчених наукових праць містять різноманітні характеристики вирішення проблеми пакування, оптимізаційні моделі рюкзака, а також виділяють термін «завантаження повітряних кораблів» як проблему вибору контейнерів, пакування та завантаження у вантажний відсік повітряного корабля. Такі моделі сконцентровані на окремих аспектах, в той час як, у реальному часі, проблема оптимізації тісно пов’язана із здійсненням хендлінгових операцій. Вищезазначена новітня модель оптимізації завантаження передбачає декомпозицію проблеми завантаження та впровадження нового пріоритетного алгоритму його планування. Даний алгоритм відноситься до механізму попереднього розташування засобів пакетування у вантажному відсіку повітряного корабля заздалегідь, у пріоритетному порядку, з метою вивантаження згідно документів, із виключенням перевищень допустимих значень із центрування та завантаження та із зменшенням часу завантаження та послідовним скороченням хендлінгових та операційних витрат.
Посилання
International Air Transport Association. Unit load Devices. IATA definitions. Available at: https://www.iata.org/en/programs/cargo/unit-load-devices/ (accessed 08.08.2020).
Bischoff, E.E. & Marriott, M.D. (1990). A Comparative Evaluation of Heuristics for Container Loading. European Journal of Operational Research, 44, pp. 267-276. doi:10.1016/0377-2217(90)90362-F
Bischoff, E.E. (2006). Three - dimensional packing of items with limited load bearing strength. European Journal of Operational Research, vol. 168. pp. 952-966. doi: 10.1016/j.ejor.2004.04.037
Bortfeldt, A., & Gehring, H. (2001). A hybrid genetic algorithm for the container loading problem. European Journal of Operational Research, 131, pp. 143–161. doi: 10.1016/S0377-2217(00)00055-2
Chen, C.S., Lee, S.M., & Shen, Q.S. (1995). An analytical model for the container loading problem. European Journal of Operational Research, vol. 80(1), pp. 68-76. doi: 10.1016/0377-2217(94)00002-T
Dyckho, H. (1990). A typology of cutting and packing problems. European Journal of Operational Research, 44, pp.145−159. doi: 10.1.1.87.4320
Laarhoven P.J.M. and Aarts E.H.L. (1987). Simulated Annealing: Theory and Applications. Kluwer Academic Publishers, Boston. pp. 55-70.
Loading of Aircraft with Cargo. Available at:
https://www.skybrary.aero/index.php/Loading_of_Aircraft_with_Cargo (accessed 15.07.2020).
Rukovodstvo letnoy ekspluatatsii Il76-T. Kniga 1, Izdaniye 2. Prilozhenie 3. Instruktsiya po tsentrovke i zagruzke. pp.2-12. (in Russian)
Sahun, Ye. (2019). Current status of aircraft load optimization problem. Proceedings of the National Aviation University, 1 (78), pp. 35−39.
Sahun, Ye (2020). Application of load planning algorithm in an aircraft load optimization process. Poster. International Computer Technologies in Education, Research and Industrial Applications, 06-10 October 2020, Kharkiv, Ukraine, 8 p.
Trivella, A., & Pisinger, D. (2017). Bin-packing problems with load balancing and stability constraints. Working paper. INFORMS
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).