Методика експрес-вибору профілів крила стратосферного псевдосупутника
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.82.14608Ключові слова:
квазісупутник, аеродинамічна якість профілю, відносна товщина профілю, радіус передньої кромки, складність технічного відтворення контуру профілю, коефіцієнт підйомної сили, коефіцієнт аеродинамічного опору, кут атакиАнотація
Стаття присвячена методиці вибору крилового профілю для стратосферного квазісупутника – висотного літака на сонячних батареях, що має «нормальну аеродинамічну схему» на етапі першого наближення. Враховано особливості даного типу літального апарату в частині добору конкретного, з максимальними значеннями аеродинамічної якості профілю крила, як основи високої досконалості всього майбутнього компонування. Подані приклади щодо існуючих літальних апаратів, профілі крила яких можуть служити аналогами в даному дослідженні. У процесі дослідження застосовано метод прямої розстановки вагових коефіцієнтів. Визначено значимі фактори, які впливають на рішення щодо вибору профілю та встановлено їх величини. Зазначено, що максимальна профільна якість для даного числа Рейнольдса, з посеред іншого, має найбільший ваговий коефіцієнт. Натомість максимальна відносна товщина, яка вважалась визначальним фактором, за умови застосування сучасних композиційних матеріалів як ключового технологічного інструменту, стає другим за вагою фактором. Ще меншу вагу має фактор складності технічного відтворення контуру профілю. На основі проведеного дослідження приводяться геометричні та аеродинамічні характеристики профілю FX 76 MP-120 для чисел Рейнольдса в межах 0,5…1х106.
Посилання
Nestoi W. (1980). Profiles of flying models. WKL: - Warsaw, pp. 62-72.
Merzlikin V.E. (1982). Radio-controlled models of gliders. - M.: DOSAAF, pp. 45-48.
DaSH PA. Еn.Wikipedia. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/DaSHPA
Barrenger C. Tasmanian RC Human -Powered Aircraft Project. Aeromodelling Digest 1993. ISSN 1039. 9224Published by Samaria Concepts, RMB 1798, Benalla, Victoria, 3673
Ruppert Archaeopteryx. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Ruppert_Archaeopteryx
Kashafuddinov S.T., Lushin V.N. (1994). Atlas of aerodynamic characteristics of wing profiles. Publisher: SibNIA. - Nosvosibirsk, 69 p.
Carles D.Harris. NASA Supercritical Airfoils. NASA Technical Paper 2969 March 1990. Available at: https://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/19900007394. pdf
Profile FX 76-MP-120. Retrieved from: AirfoilTools. Available at: http://airfoiltools.com/airfoil/details?airfoil=fx76mp120-il
Delov V.A., Fashchev V.V. (2017). The relevance of the correct placement of weighting coefficients in the problems of classification of radar targets.// ISSN 2542-0542. Bulletin of the Concern VKO «Almaz-Antey» No. 2, pp. 56-60.
Korobov V. B. (2005). A comparative analysis of methods for determining the weighting factors of "influencing factors." // Sociology: Methodology, Methods, Mathematical Modeling (4M), No. 20. pp. 54-73.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).