Розробка комплексу функціональних моделей для процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.81.14597Ключові слова:
авіаційний двигун, IDEF-технології, функціональні моделі, IDEF-технологій, системний аналізАнотація
Мета: Метою даної статті є розробка комплексу функціональних моделей контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах на основі нотації IDEF0. Методи: У статті застосовано метод системного моделювання на етапі проектування інформаційної системи контролю та діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах. Результати: Запропоновано підхід щодо формалізації процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 на основі методології системного аналізу і IDEF-технологій. Розроблено комплекс функціональних моделей процесу контролю і діагностики авіаційного двигуна на основі технології IDEF0, що дозволило виділити основний спектр завдань і сформулювати вимоги щодо їх реалізації в складі експертної системи контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117. Обговорення: Отримані результати застосовуються в рамках концепції інтелектуалізації процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах, одним з пунктів якої є інтелектуальна обробка і зберігання інформації результатів льотних випробувань та експлуатації авіаційного двигуна ТВ3-117 на основі вимог сучасних баз даних і баз знань, з можливістю їх інтеграції в сучасні CASE-технології.
Посилання
Pashayev A.M., Askerov D.D., Ardil C., Sadiqov R.A. and Abdullayev P.S. (2007). Complex Condition Monitoring System of Aircraft Gas Turbine Engine, International Journal of Aerospace and Mechanical Engineering, vol. 1, no. 11, pp. 689-695.
Ntantis E.L. and Botsaris P.N. (2015). Diagnostic Methods for an Aircraft Engine Performance, Journal of Engineering Science and Technology, vol. 8(4), pp. 64-72. https://doi.org/10.25103/jestr.084.10
Vasiliev V.I. and Gernakov S.V. (2003). Ekspertnye systemi: Upravlenie ekspuatatsiey slozhnih tehnicheskih obektov [Expert systems: Management of operation of complex technical objects]. Ufa, Ufa State Aviation Technical University, 106 p. (in Russian)
Kalyanov G.P. (2013). Metodika obosnovaniya vibora CASE-sredstv dlya analiza s proektirovaniya system upravleniya predpriyatiem [The method of substantiating the choice of CASE-tools for the analysis and design of enterprise management systems], Innovations, no. 10 (180), pp. 112-122. (in Russian)
Gernakov S.V. (2001). Intellektualnyiy monitoring parametrov gazoturbinnyih dvigateley aktivnyimi ekspertnyimi sistemami [Intelligent monitoring of parameters of gas turbine engines by active expert systems], Automation and modern technologies, no. 11, pp. 10-15. (in Russian)
Vasiliev V.I. and Gernakov S.V. (2006). Kontrol i diagnostika tehnicheskogo sostoyaniya aviatsionnyih dvigateley na osnove intellektualnogo analiza dannyih [Control and diagnostics of aircraft engines technical condition on the basis of data mining], Bulletin of the Ufa State Aviation Technical University, vol. 7, no.2 (15), pp. 71-81. (in Russian)
Ntantis E.L. and Li Y.G. (2013). The impact of measurement noise in GPA diagnostics analysis of a gas turbine engine, International Journal of Turbo & Jet Engine, vol. 30 (4), pp. 401-408. https://doi.org/10.1515/tjj-2013-0024
Sarkar S., Mukherjee K., Ray A., Yasar M. (2008). Fault diagnosis and isolation in aircraft gas turbine engines, 2008 American Control Conference, Westin Seattle Hotel, Seattle, Washington, USA June 11-13, 2008, pp. 2166-2171. https://doi.org/10.1109/ACC.2008.4586813
Song J., Liu Y. and Yu Y. (2012). Numerical Analysis of Transmission Line Telegraph Equation Based on FDTD Method, Journal of Convergence Information Technology (JCIT), vol. 7, no. 20, pp. 258-265.
https://doi.org/10.4156/jcit.vol7.issue20.31
Vladov, S., Shmelov, Y., Pylypenko, L., Kotliarov, K., Hrybanova, S. and Husarova, O. (2019). Rozrobka informatsiinoi ta dynamichnoi modelei kontroliu i diahnostyky tekhnichnoho stanu aviatsiinoho dvyhuna TV3-117 [Research of information and dynamic models of control and diagnostics of TV3-117 aircraft engine technical state], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, no. 4 (10), pp. 44-54.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).