Розробка комплексу функціональних моделей для процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах

Автор(и)

  • Serhii Vladov Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ
  • Yurii Shmelov Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ
  • Mariia Samoilenko Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ
  • Nadiia Podhornykh Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ
  • Tetiana Shmelova Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.81.14597

Ключові слова:

авіаційний двигун, IDEF-технології, функціональні моделі, IDEF-технологій, системний аналіз

Анотація

Мета: Метою даної статті є розробка комплексу функціональних моделей контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах на основі нотації IDEF0. Методи: У статті застосовано метод системного моделювання на етапі проектування інформаційної системи контролю та діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах. Результати: Запропоновано підхід щодо формалізації процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 на основі методології системного аналізу і IDEF-технологій. Розроблено комплекс функціональних моделей процесу контролю і діагностики авіаційного двигуна на основі технології IDEF0, що дозволило виділити основний спектр завдань і сформулювати вимоги щодо їх реалізації в складі експертної системи контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117. Обговорення: Отримані результати застосовуються в рамках концепції інтелектуалізації процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах, одним з пунктів якої є інтелектуальна обробка і зберігання інформації результатів льотних випробувань та експлуатації авіаційного двигуна ТВ3-117 на основі вимог сучасних баз даних і баз знань, з можливістю їх інтеграції в сучасні CASE-технології.

Біографії авторів

Serhii Vladov, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ

Candidate of Technical Science. Department of Physical and Mathematical Disciplines and Informatics, Kremenchuk Flight College of Kharkiv National University of Internal Affairs, Ukraine. Education: Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, Ukraine (2012). Research area: system analysis, aviation engine, neural networks.

Yurii Shmelov, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ

Candidate of Technical Science. Deputy college chief for curriculum, Department of aviation and radio electronic equipment, Kremenchuk Flight College of Kharkiv National University of Internal Affairs, Ukraine. Education: National Aviation University, Ukraine (2005). Research area: unmanned aerial vehicles, avionics, power consumption

Mariia Samoilenko, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ

Head of the Test Control Laboratory of the Faculty of Foreign Students Training, Retraining and Advanced Training of Air Specialists, Kremenchuk Flight College of Kharkiv National University of Internal Affairs, Ukraine. Education: Nizhyn Mykola Gogol State University, Ukraine (2008).

Nadiia Podhornykh, Кременчуцький льотний коледж Харківського національного університету внутрішніх справ

Department of Physical and Mathematical Disciplines and Informatics, Kremenchuk Flight College of Kharkiv National University of Internal Affairs, Ukraine. Education: Donetsk National University, Ukraine (2009). Research area: mathematical modeling, information technology, decision making under uncertainty.

Tetiana Shmelova, Національний авіаційний університет

Doctor of Technical Science. Associate Professor. Professor of the Air Navigation Department, National Aviation University, Ukraine. Education: Automation and Energetics Faculty, Kirovohrad Institute of Agricultural Mechanical Engineering, Ukraine (1983). Research area: development the evaluation system of decision-making efficiency by a human-operator of Air Navigation Socio-technical System in the expected and unexpected operating conditions of an aircraft with the influence of the professional and non-professional factors.

Посилання

Pashayev A.M., Askerov D.D., Ardil C., Sadiqov R.A. and Abdullayev P.S. (2007). Complex Condition Monitoring System of Aircraft Gas Turbine Engine, International Journal of Aerospace and Mechanical Engineering, vol. 1, no. 11, pp. 689-695.

Ntantis E.L. and Botsaris P.N. (2015). Diagnostic Methods for an Aircraft Engine Performance, Journal of Engineering Science and Technology, vol. 8(4), pp. 64-72. https://doi.org/10.25103/jestr.084.10

Vasiliev V.I. and Gernakov S.V. (2003). Ekspertnye systemi: Upravlenie ekspuatatsiey slozhnih tehnicheskih obektov [Expert systems: Management of operation of complex technical objects]. Ufa, Ufa State Aviation Technical University, 106 p. (in Russian)

Kalyanov G.P. (2013). Metodika obosnovaniya vibora CASE-sredstv dlya analiza s proektirovaniya system upravleniya predpriyatiem [The method of substantiating the choice of CASE-tools for the analysis and design of enterprise management systems], Innovations, no. 10 (180), pp. 112-122. (in Russian)

Gernakov S.V. (2001). Intellektualnyiy monitoring parametrov gazoturbinnyih dvigateley aktivnyimi ekspertnyimi sistemami [Intelligent monitoring of parameters of gas turbine engines by active expert systems], Automation and modern technologies, no. 11, pp. 10-15. (in Russian)

Vasiliev V.I. and Gernakov S.V. (2006). Kontrol i diagnostika tehnicheskogo sostoyaniya aviatsionnyih dvigateley na osnove intellektualnogo analiza dannyih [Control and diagnostics of aircraft engines technical condition on the basis of data mining], Bulletin of the Ufa State Aviation Technical University, vol. 7, no.2 (15), pp. 71-81. (in Russian)

Ntantis E.L. and Li Y.G. (2013). The impact of measurement noise in GPA diagnostics analysis of a gas turbine engine, International Journal of Turbo & Jet Engine, vol. 30 (4), pp. 401-408. https://doi.org/10.1515/tjj-2013-0024

Sarkar S., Mukherjee K., Ray A., Yasar M. (2008). Fault diagnosis and isolation in aircraft gas turbine engines, 2008 American Control Conference, Westin Seattle Hotel, Seattle, Washington, USA June 11-13, 2008, pp. 2166-2171. https://doi.org/10.1109/ACC.2008.4586813

Song J., Liu Y. and Yu Y. (2012). Numerical Analysis of Transmission Line Telegraph Equation Based on FDTD Method, Journal of Convergence Information Technology (JCIT), vol. 7, no. 20, pp. 258-265.

https://doi.org/10.4156/jcit.vol7.issue20.31

Vladov, S., Shmelov, Y., Pylypenko, L., Kotliarov, K., Hrybanova, S. and Husarova, O. (2019). Rozrobka informatsiinoi ta dynamichnoi modelei kontroliu i diahnostyky tekhnichnoho stanu aviatsiinoho dvyhuna TV3-117 [Research of information and dynamic models of control and diagnostics of TV3-117 aircraft engine technical state], Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, no. 4 (10), pp. 44-54.

https://doi.org/10.30837/2522-9818.2019.10.044

Опубліковано

26.12.2019

Як цитувати

Vladov, S., Shmelov, Y., Samoilenko, M., Podhornykh, N., & Shmelova, T. (2019). Розробка комплексу функціональних моделей для процесу контролю і діагностики технічного стану авіаційного двигуна ТВ3-117 в польотних режимах. Вісник Національного авіаційного університету, 81(4), 19–28. https://doi.org/10.18372/2306-1472.81.14597

Номер

Розділ

Сучасні авіаційно-космічні технології

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають