Сучасний стан проблеми оптимізації завантаження повітряних кораблів
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.1.13657Ключові слова:
оптимізація завантаження, математична модель, оптимізація часу завантаження, ULD (засоби палетної обробки), цільова функціяАнотація
Мета: дослідження існуючих підходів до вирішення проблеми оптимального завантаження повітряних кораблів та пошук перспектив напрямків удосконалення процесів завантаження. Методи: евристичні методи, математичний аналіз та моделювання, лінійне та динамічне програмування, цільова оптимізація. Результати: Виявлена проблема, яка полягає у відсутності врахування часового фактору при оптимізації завантаження повітряних кораблів. Обговорення: Наукова література містить дослідження з оптимізації розташування вантажу, вдосконалення його пакування, мінімізації вартості завантаження. Прямокутна модель вантажного відсіку дає змогу оптимізувати розташування комерційного завантаження відносно центру тяжіння, а також знайти його найбільш сприятливе положення. Автором запропонована комплексна цільова функція з часовими, ваговими та вартісними обмеженнями процесу завантаження повітряного корабля. Комплексна оптимізація процесу завантаження повітряних кораблів призведе до зменшення витрат на заробітну плату авіаційного персоналу, скороченню оборотності літаків та аеропортових зборів.
Посилання
International Civil Aviation Organization. (2009) Annual Report of the Council. Doc 9921. Available at: www.icao.int/icaonet/dcs/9921/9921_en.pdf (accessed 25.11.2018).
International Air Transport Association. (2014) Cargo e-Chart book. Quarterly report. Available at: www.iata.org/whatwedo/Documents/economics/eChartbook-Q4-2010.pdf (accessed 25.11.2018).
Limbourg S., Schyns M., Laporte G. (2011) Automatic Aircraft Cargo Load Planning. Working paper, HEC-management school, University of Liège, Belgium, 2 p. doi: 10.1057/jors.2011.134
Souffriau W., Demeester P., Berghe V., De Causmaecker P. (2008) The Aircraft Weight and Balance Problem. Proceedings of ORBEL, no. 22, pp. 44-45.
Paquay C., Limbourg S., Schyns M. (2011) A mixed integer programming formulation for the three-dimensional bin-packing problem deriving from an air cargo application. Working paper, University of Liège, Belgium, 6 p. doi: 10.1111/itor.12111
Kaluzny B., Shaw D. (2008) Optimal aircraft load balancing. Mathematical formulation. CORA Technical Report, Defence R&D Canada, 68 p.
Mongeau M., Bès C. (2002) Optimization of Aircraft Container Loading. IEEE Transactions on aerospace and electronic systems, Vol. 39, pp.140-150.
Herman A., Widiastuty D. (2018) Integration model for scheduling of passenger and cargo aircraft flight. International Journal of Advanced Research, 6 p.
FOK K. (2004) Optimizing Air Cargo Load Planning and Analysis. International Conference on Computing, Communications and Control Technologies, 6 p.
Gueret G., Jussien N., L’homme O., Pavageau C., Prins C. (2003) Loading aircraft for military operations. Journal of the Operational Research Society, no. 53, pp. 458-465.
Nance R.L., Roesener A.G., Moore J.T. (2011) An advanced tabu search for solving the mixed payload airlift loading problem. Journal of the Operational Research Society, no. 62, pp. 337-347.
McDonnell Douglas Corporation (2007) Military Transport Aircraft. TO 1C-17A-9, Loading Instructions: USAF Series C-17A Aircraft, 24 p.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).