Вплив зледеніння на льотно-технічні характеристики безпілотного повітряного судна М-10-2 «Око»
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.73.12176Ключові слова:
безпілотне повітряне судно, зледеніння, льотно-технічні характеристики, несучі поверхні, профіль крила, тангажАнотація
Мета: Проведення аналізу зледеніння несучих поверхонь безпілотного повітряного судна. Зледеніння відбулося при випробувальних польотах безпілотного повітряного судна. Методи дослідження: Аналіз результатів польоту в умовах зледеніння проводився із використанням проектних льотно-технічних характеристик безпілотного повітряного судна, а також даних, отриманих із бортового самописця. Найбільші льодові формування було зафіксовано на поверхні передньої кромки крила практично по всій її довжині; відкладення накрили також всю передню кромку вінглетів. Результати: Практично встановлено, що за відповідних метеоумов на частинах малорозмірних безпілотних повітряних суднах утворюються відкладення льоду, за схемою подібною, як вони утворюються на великорозмірних повітряний суднах. Спотворення від утвореного льоду відбулось по передній кромці крила та передній частині нижньої та верхньої дужок крила; аналогічним чином обмерзло хвостове оперення. Крім того обмерзанню піддались фронтальні поверхні телеметричної та відеоантен, а також передня частина трубки приймача повітряного тиску. Обговорення: Зледеніння несучих поверхонь повітряного судна під час польоту може мати небажані наслідки як для великої авіації, так і для малих безпілотних повітряних суден. Практичні випробувальні польоти безпілотних повітряних суден НВЦБА "Віраж" Національного авіаційного університету в зимовий період показали, що ігнорування розгляду проблеми може знижувати рівень безпеки польотів аж до виникнення передумов до авіаційних подій. Факт зледеніння був виявлений після посадки безпілотного повітряного судна.
Посилання
Storozhuk M.V. (2015) Ground icing, of aircraft: measures to prevent assidents. Moscow, Scientific Bulletin MGTU GA, no. 219, pp. 93-98
Simonenkova R.V., Vmnogradova L.M., and others (1982) Protection of aircraft from ground icing [The aviation industry], no. 8. Available at: http://www.viam.ru
Mazin I.P. (1957) Fizicheskiye osnovy obledeneniya samoletov, Moscow
Borovikov A.M. i dr. (1961) Fizika oblakov. Gidrometizd. L-d, 435 p.
Astapenko P.D., Baranov A.M., Shvarev I.M. (1980) Pogoda i polety samoletov i vertoletov. Gidrometizd. L-d, 186 p.
Mobile unmanned complex М-10 "Оko 2" (2017) NAU. Available at: http://uav.nau.edu.ua
Klemenkov G.P., Prikhod'ko YU.M. i dr. (2008) [Modelirovaniye protsessov obledeneniya letatel'nykh apparatov v aeroklimaticheskikh trubakh]. Trudy Instituta teoreticheskoy i prikladnoy mekhaniki im. S.A. Khristianovicha [Teplofizika i aeromekhanika]. Т.15, no. 4, pp. 563-572
Thomas P. Ratvasky, Billy P. Barnhart Bihrle, Sam Lee (2008) Current Methods for Modeling and Simulating Icing Effects on Aircraft Performance, Stability and Control. National Aeronautics and Space Administration Glenn Research Center Cleveland, Ohio 44135, pp. 4-13
Grzegorz Kowaleczko, Michał Wachłaczenko (2012) Aircraft dynamics during dynamics flight in icing conditions. Warsaw, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 50, 1, pp. 269-284
Xuan Zhang, Jingchun Min, Xiaomin Wu (2016) Model for aircraft icing with consideration of property-variable rime ice. International Journal of Heat and Mass Transfer. Available at: http://www.elsevier.com/locate/ijhmt
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).