Прогнозування екологічного стану міської транспортної системи з використанням нейронних мереж
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.72.11985Ключові слова:
екологічний стан, міська транспортна система, нейронні мережа, транзитний потенціал, щільність транспортного потокуАнотація
Мета: Метою цієї роботи є розробка ефективної моделі оцінювання екологічного стану міської транспортної системи з використанням загальних принципів нейронних мереж. Методи дослідження: Запропонована модель основана на роботі двох нейронних мереж з урахуванням впливу щільності транспортного потоку та рівня транзитного потенціалу на урбанізовані райони. Результати: На основі синтезу загальних принципів теорії нечітких множин та нейронних мереж розроблено модель оцінки рівня екологічного стану міської транспортної системи. Дано графічне представлення моделі. Високий ступінь достовірності прогнозу забезпечується навіть при низьких швидкостях навчання і високій динаміці змін статистичних даних в умовах транзиту транспортних потоків міста. Висновки: Використання нечітких нейронних мереж забезпечує можливість встановлювати повну відповідність між математичним представленням процедури нечіткого висновку і структурою міської транспортної системи. Запропонована модель дозволяє сформулювати чіткі екологічні орієнтири при прийнятті рішень в області транзитних перевезень з урахуванням інтересів підприємств, транспорту і населення міста, з подальшим перерозподілом транспортних потоків в тимчасовому і географічному просторі промислових районів міста.
Посилання
Chernyshov O. (2016) Vplyv transportu na ekolohiiu mista. Analiz ta stratehii dlia Ukrainy. [The impact of transport on the city environment. Analysis and strategy for Ukraine] Available at http://climategroup.org.ua/wp-content/uploads/2017/02/transport-ukr4_small.pdf. (accessed 26.07.2017)
Hermanova T.V., Kernozhytskaia A.F. (2014) K voprosu ekologicheskoy otsenki transportnoy sistemyi na urbanizirovannyih territoriyah (na primere g. Tyumen). [On the issue of environmental assessment of the transport system in urbanized areas (the example of Tyumen)]. Yzvestyia Samarskoho nauchnoho tsentra RAN [Izvestiya of the Samara Scientific Center of the Russian Academy of Sciences], Tom 16, pp.1713-1716. (In Russian)
Fomenko H.R. (2016) Transportna infrastruktura i problemy mist [Transport infrastructure and cities problems] Problemy rozvytku miskoho seredovyshcha, no.2(16), pp. 177-185. (In Ukrainian)
Rutkovskaia D., Pylynskyi M., Rutkovskyi L.(2013) Neironnye sety, henetycheskye alhorytmy y nechetkye systemy [Neural networks, genetic algorithms and fuzzy systems]. Moscow. Hot line - Telecom., 384 p. (In Russian)
Batyrshyn Y.Z., Nedosekyn Y.Z., Stetsko A.A., Tarasov V.B. eds. (2007) Nechetkye hybrydnye systemy. Teoryia y praktyka [Fuzzy hybrid systems. Theory and practice]. Moscow. FIZMATLIT., 208 p. (In Russian)
Noskov V.Y., Lypchanskyi M.V., Mezentsev N.V., Blyndiuk V.S. (2016) Prymenenye neironnoi sety pry optymyzatsyy protsessov upravlenyia podvyzhnym sostavom metropolytena. [Application of the neural network in the subway rolling stock management processes optimization], Komunalne hospodarstvo mist, no.126, pp. 44-49. (In Russian)
Masalmah Y.M. (2008) Image Compression Using Neural Networks. Title of article. J. Transp. Geogr., vol.10, pp. 63–69.
Liamzyn A.A., Khara M.V. (2013) Otsenka potentsyala systemy «tranzyt» promyshlennykh sytyraionov [Potential assessment of the industrial sites “transit” system], Vestnyk Donetskoi akademyy avtomobylnoho transporta, no.4, pp. 32-43. (In Russian)
Liamzyn A.A., Khara M.V. (2015) Ravnovesnoe sostoianye transportnoho sektora v tranzytnoi srede promyshlennoho raiona [Transport sector balanced condition in the industrial area transit environment]. Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko-tekhnolohichnoho universytetu transport. no.26-27, pp. 256-261. (In Russian)
Nazemi A. & Omidi F. (2013) An efficient dynamic model for solving the shortest path problem. Title of article. Emerging Technologies. Vol. 26. 2013. P. 1-19.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).