Сoціолінгвістичні аспекти вивчення особливостей здійснення радіообміну
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.67.10445Ключові слова:
авіадиспетчер, авіаційна англійська мова, авіаперсонал, комунікація, пілот, фразеологія радіообмінуАнотація
Мета: Безпека польотів завжди привертала увагу науковців та практиків авіаційної галузі всього світу. На прикінці 90 років минулого століття Міжнародна організація цивільної авіації визнала недостатній рівень володіння англійською мовою членів екіпажу та диспетчерів як важливий чинник багатьох небезпечних ситуацій у повітрі. Комісія аеронавігації ІСАО посилила вимоги щодо використання англійської мови у радіообміні між пілотом та диспетчером. Результати: Статтю присвячено дослідженню особливостей мовленнєвої комунікації в авіації - радіообміну між авіадиспетчером та пілотом, ефективність якої є однією з умов забезпечення безпеки польотів. Автор зосереджує увагу на вивченні соціальних факторів, яки впливають на використання певних лексичних одиниць мови та її функціональних стилів під час радіообміну. Методи: Для дослідження були використані загальнонаукові методи, які полягали у вивченні наукових джерел, а також порівняльно-історичний метод для синхронічного порівняння. Обговорення: Схарактеризовані чинники, які пояснюють відповідний мовний вибір під час такого професійного спілкування. Виявлені подібні та відмінні риси між професійною мовленнєвою комунікацію авіа диспетчер - пілот та звичним повсякденним спілкуванням. Наведені приклади радіо обміну та пояснення особливостей їхньої мовленнєвої комунікації.Посилання
Simmons, James L. Efficient Conversation: The Talk between Pilots and Air Traffic Controllers. U.S. Department of health education & welfare of National institute of education, Department of Sociology, University of Colorado, 1974, P. 6-20.
Garfinkel H., Sacks H. On Formal Structures of Practical Actions // Theoretical Sociology: Perspectives and Development. New York: Appleton-Century-Crofts, 1970, P 6.
O. V. Prinzo, A. Thompson. The ICAO English Language Proficiency Rating Scale Applied to Enroute Voice Communications of U.S. and Foreign Pilots. Final Report (DOT/FAA/AM-09/10), Office of Aerospace Medicine, Federal Aviation Administration, Washington, DC. 2009, P. 9-12.
Rose, Edward L. A Looking-Glass Conver¬sation. Boulder, Colo.: Institute of Behavioral Sciences. 1967, P. 11.
Aviation News. Federal Aviation Administration, U.S. Department of transportation. Vol. 41, No. 3, April 2002. – P. 17
D. Mcmillan, Miscommunicatios in Air Traffic Control. Queensland University of Technology. – 1998. – P. 5- 9.
C. Drury, J. Ma, C. Marin. Language error in Aviation maintenance. University at Buffalo The state university of New York. W. Hughes technical center. August 2005 – P. 10 p.
Prinzo, O.V., Hendrix, A.M., Hendrix, R. Pilot English language proficiency and the prevalence of communication problems at five U.S. Air Route Traffic Control Centers. DOT/FAA/AM-08/21. Washington, DC: Federal Aviation Administration. 2008, P. 6.
A. Schultz, m. Huglen, D. Lim. English education and communication studies: ambiguity in the International airway. U.S. Department of education, Office of educational research and improvement Educational resources information center, 2001. – P. 8 - 10.
Aviation safety action programs. Instructor guide for training module F: participating in ERC meeting Federal aviation administration, 30 April 2012, P. 120-129.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).