Сoціолінгвістичні аспекти вивчення особливостей здійснення радіообміну

Автор(и)

  • Nataliya Pazyura National Aviation University, Kyiv, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.67.10445

Ключові слова:

авіадиспетчер, авіаційна англійська мова, авіаперсонал, комунікація, пілот, фразеологія радіообміну

Анотація

Мета: Безпека польотів завжди привертала увагу науковців та практиків авіаційної галузі всього світу. На прикінці 90 років минулого століття Міжнародна організація цивільної авіації визнала недостатній рівень володіння англійською мовою членів екіпажу та диспетчерів як важливий чинник багатьох небезпечних ситуацій у повітрі. Комісія аеронавігації ІСАО посилила вимоги щодо використання англійської мови у радіообміні між пілотом та диспетчером. Результати: Статтю присвячено дослідженню особливостей мовленнєвої комунікації в авіації - радіообміну між авіадиспетчером та пілотом, ефективність якої є однією з умов забезпечення безпеки польотів. Автор зосереджує увагу на вивченні соціальних факторів, яки впливають на використання певних лексичних одиниць мови та її функціональних стилів під час радіообміну. Методи: Для дослідження були використані загальнонаукові методи, які полягали у вивченні наукових джерел, а також порівняльно-історичний метод для синхронічного порівняння. Обговорення: Схарактеризовані чинники, які пояснюють відповідний мовний вибір під час такого професійного спілкування. Виявлені подібні та відмінні риси між професійною мовленнєвою комунікацію авіа диспетчер - пілот та звичним повсякденним спілкуванням. Наведені приклади радіо обміну та пояснення особливостей їхньої мовленнєвої комунікації.

Біографія автора

Nataliya Pazyura, National Aviation University, Kyiv, Ukraine

Doctor of Pedagogical Science. Associate Professor.

Head of the Chair of Aviation English, National Aviation University, Kyiv, Ukraine.

Education: Kramatorsk Economic-Humanitarian Institute, Kramatorsk, Ukraine (1997).

Research area: Theory and methodology of professional education

Посилання

Simmons, James L. Efficient Conversation: The Talk between Pilots and Air Traffic Controllers. U.S. Department of health education & welfare of National institute of education, Department of Sociology, University of Colorado, 1974, P. 6-20.

Garfinkel H., Sacks H. On Formal Structures of Practical Actions // Theoretical Sociology: Perspectives and Development. New York: Appleton-Century-Crofts, 1970, P 6.

O. V. Prinzo, A. Thompson. The ICAO English Language Proficiency Rating Scale Applied to Enroute Voice Communications of U.S. and Foreign Pilots. Final Report (DOT/FAA/AM-09/10), Office of Aerospace Medicine, Federal Aviation Administration, Washington, DC. 2009, P. 9-12.

Rose, Edward L. A Looking-Glass Conver¬sation. Boulder, Colo.: Institute of Behavioral Sciences. 1967, P. 11.

Aviation News. Federal Aviation Administration, U.S. Department of transportation. Vol. 41, No. 3, April 2002. – P. 17

D. Mcmillan, Miscommunicatios in Air Traffic Control. Queensland University of Technology. – 1998. – P. 5- 9.

C. Drury, J. Ma, C. Marin. Language error in Aviation maintenance. University at Buffalo The state university of New York. W. Hughes technical center. August 2005 – P. 10 p.

Prinzo, O.V., Hendrix, A.M., Hendrix, R. Pilot English language proficiency and the prevalence of communication problems at five U.S. Air Route Traffic Control Centers. DOT/FAA/AM-08/21. Washington, DC: Federal Aviation Administration. 2008, P. 6.

A. Schultz, m. Huglen, D. Lim. English education and communication studies: ambiguity in the International airway. U.S. Department of education, Office of educational research and improvement Educational resources information center, 2001. – P. 8 - 10.

Aviation safety action programs. Instructor guide for training module F: participating in ERC meeting Federal aviation administration, 30 April 2012, P. 120-129.

Опубліковано

21.06.2016

Як цитувати

Pazyura, N. (2016). Сoціолінгвістичні аспекти вивчення особливостей здійснення радіообміну. Вісник Національного авіаційного університету, 67(2), 126–132. https://doi.org/10.18372/2306-1472.67.10445

Номер

Розділ

Професійна освіта