Mathematic simulation of the process of prediction probability as the basis of the choice of «perception unit»/

Authors

  • Л. M. Приснякова Національний авіаційний університет
  • В. Ф. Присняков Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9433

Abstract

Considered is the theoretical dependence of sensation and irritation association which agrees with the known experimental data. Confirmed is connection between time constant of processing information by memory and by brain alpha-rythms. Confirmed are also perspectives of mathematical description of processes going in human brain reprocessing information

References

Блинков С.М, Фейгенберг И.М., Цискаридзе М.А., Яковлев А.И. О нарушении вероятностного прогнозирования при некоторых очаговых поражениях головного мозга// Вероятностное прогнозирование в деятельности человека/Под ред. И.М. Фейгенберга, Г.Е. Журавлева. - М : Наука. - 1979. - С. 347-360.

Фейгенберг И.М. Вероятностное прогнозирование в деятельности мозга//Вопросы психологии. - 1963. - №2.

Лебедев А.Н., Бовин Б.Г. О механизме сличения воспринимаемых сигналов с ожидаемыми// Нормативные и дескриптивные модели принятия решений - М.: Наука, 1981. - С.123-129.

Присняков В. Ф., Приснякова J1.M. Математическое моделирование переработки информации оператором человеко-машинных систем. - М.: Машиностроение, 1990. - 248 с/

LinkS. W. The wave theory of difference and similarity. - Hillsdale, New Jersey, 1992.

Приснякова Л.М., Присняков В. Ф. Время, информация, энтропия в физике, психологии, экономике. - Днепропетровск. Б. и - 1998. -206 с.

Stevens S.S. Psychophysics: Introduction to its perceptual, neural, and social prospects// New-York: Wiley. - 1975. S.Бойко Е.И. Время реакции человека. - М.: «Медицина» - 1964.

How to Cite

Приснякова Л. M., & Присняков, В. Ф. (1999). Mathematic simulation of the process of prediction probability as the basis of the choice of «perception unit»/. Proceedings of National Aviation University, 3(2), 261–264. https://doi.org/10.18372/2306-1472.3.9433

Issue

Section

PROFESSIONAL EDUCATION