LINGVODYDACTIC PRINCIPLES OF MANAGING TEACHING FOREIGN LANGUAGES IN THE CONTEXT OF EUROINTEGRATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2306-1472.47.34Keywords:
communicative course, eurointegration, foreign language integral skillsAbstract
The article is dedicated to the problem of developing the integrated students’ skills according to the contemporary demands. The lingvodydactic principles of developing the integrated skills in the context of system-communicative approach are definedReferences
Вища освіта України і Болонський про-
цес: навч. програма / розробл.: М.Ф. Степко,
Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук та ін. – К.;
Тернопіль: Вид-во ТДПУ ім. В. Гнатюка,
– 18 с.
Мартынова Р.Ю. Цели обучения инос-
транным языкам на современном этапе /
Р.Ю. Мартынова. – О.: ПНЦ АПН Украины,
– 111 с.
Тарнопольский О.Б. Методика навчання
іншомовної мовленнєвої діяльності у вищо-
му навчальному закладі освіти: навч. посіб. /
О.Б. Тарнопольский. – К.: Фірма «Інкос»,
– 248 с.
Онищук В.А. Дидактика в современной
школе: пособие для учителя / В.А. Онищук. –
К.: Радянська шк.., 1987. – 351 с.
Ніколаєва С.Ю. Методика навчання іно-
земних мов у середніх навчальних закладах /
С.Ю. Ніколаєва. – К.: Ленвіт, 1999. – С. 48–50.
West M. Learning to read a Foreign Language
and Other Essays on Language Teaching /
M. West. – L.: Longman, 1955. – 100 р.
Выготский Л.С. Як визначити творчі
здібності дитини / Л.С. Выготский. – К.: Ра-
дянська шк.., 1991. – 232 с.
Калугина А.Е. Рефлексия как необходи-
мое условие развития творческих способнос-
тей обучающихся английскому языку /
А.Е. Калугина // Дополнительное образова-
ние. – 2005. – № 12. – С. 10–12.
Беспалько В.П. Слагаемые педагогиче-
ские технологии / В.П. Беспалько. – М.: Нау-
ка, 1989. – 192 с.