Mathematical model of training process for specialists on information technologies implementation into industry

Authors

  • Ю.В. Задонцев National Aviation University

DOI:

https://doi.org/10.18372/2306-1472.45.1878

Keywords:

education, information technology, mathematical model

Abstract

 The mathematical model of training for the introduction of information technology to production using different forms of learning. Analytical models allow to estimate the level of preparation of object of studies to the separate job processing after the cycle of preparation. Models take into account the entrance level of readiness of object, complex coefficient of accordance of terms of the conducted measures and level of mastering of knowledge, abilities and skills of object of studies.

Author Biography

Ю.В. Задонцев, National Aviation University

асп.

References

Модели управления учебным процессом вуза / И.П. Чучалин, В.З. Ямпольский, В.Н. Чудинов и др. – Томск: Изд-во Томського ун-та, 1992. – 180 с.

Леонтьев Л.П. Проблемы управления учебным процессом: Математические моде-ли / Л.П. Леонтьев, О.Г. Гохман.– Рига, 1984. – 239 с.

Павленко П.М. Автоматизовані системи технологічної підготовки розширених виробництв. Методи побудови та управління: монографія / П.М. Павленко. – К.: Кн. вид-во НАУ, 2005. – 280 с.

Автоматизированные информационные технологии в экономике / под. ред. Г.А. Титоренко. – М.: Компьютер ЮНИТИ, 1998. – 336 с.

Информационные технологии в наукоемком машиностроении: Компьютерное обеспечение индустриального бизнеса / под общ. ред. А.Г. Братухина. – К.: Техніка, 2001. – 728 с.

Павленко П.М. Обґрунтування показників оцінки ефективності підготовки фахів-ців з використанням різних форм навчання / П.М. Павленко, Ю.В. Задонцев, А.О. Хлевний // Електроніка та системи управління. – 2010. – №2. – С. 153–157.

How to Cite

Задонцев, Ю. (2010). Mathematical model of training process for specialists on information technologies implementation into industry. Proceedings of National Aviation University, 45(4), 58–62. https://doi.org/10.18372/2306-1472.45.1878

Issue

Section

INFORMATION TECHNOLOGY