МОВА ТІЛА ЯК МЕТАФІЗИКА ДУШІ ГЕРОЯ (НА МАТЕРІАЛІ ОПОВІДАННЯ В. НАБОКОВА «РІЗДВО»)
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.40.14261Ключові слова:
синестезія, тілесність В. Набоков, «Різдво», контекст, підтекст.Анотація
У статті розглянуто проблему синестезійной природи художнього почерку Володимира Набокова на прикладі оповідання «Різдво». Синестезійний характер мови Набокова, його підкреслена тілесність і вдале використання кольору зумовлюють сенс його творів. При цьому тілесна синестезія визначає особливість стилю Набокова і веде до рецепції творів письменника буквально на фізіологічному рівні; створює унікальний художній простір його творів, який визначають унікальність ідиостиля, визначальними якостями якого є тонка чуттєва виразність і прониклива образність.
Посилання
Галеєв Б. (2004). Синестезія у світі метафор. Взято з http://synesthesia.prometheus.kai.ru/sinmet r.htm.
Джонсон Д. (2011). Мири і антимири Володимира Набокова. Взято з http://royallib.com/read/dgonson donald/miri i antimiri vladimira nabo – kova.
Донцова, О. (2015). Cинестезія як елемент авторського стилю у психологічній прозі В. Набокова. Навуковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлиньского. Філологичні науки (Літературознавство), 2 (16), 85-87.
Казін, О. (2009). В.В. Набоков: епілог російского модерну. Взято з http://lit.lib.ru/k/kazin a l/text 0160 - 1.shtml.
Комина, Э. (2006). Синестезийні досліди в творчості В. Набокова. (Дис. канд. филос. Наук). Московский державний університет ім. М.В. Ломоносова, Москва.
Набоков, В.В. (2014). Повне зібрання оповідань. Санкт-Петербург: Азбука.