The advantages of applying of direct method of foreign language teaching in the process of studying foreign language

Authors

  • Богдана БИСТРОВА

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.17.2327

Abstract

 Тhe article deals with the using L1 the L2 classroom and describes the significance of the L1’s obvious influence on the L2 being learned in the foreign language teaching process. You can read about some interesting aspects of the the using L1 the L2 classroom in the article.

Author Biography

Богдана БИСТРОВА

викладач

References

Артёмов В. Психология обучения иностранным языкам – М., 1969. – 464 с.

Бородіна Г., Бовчалюк Я. Система і характер вправ професійно-орієнтовного підручника для інтенсивного навчання читання // Іноземні мови – 2000. – №3. – С. 37 – 39.

Панова Л. Основні етапи розвитку методики навчання іноземних мов у ХІХ–ХХ ст. – Ніжин,1999. – 18 с.

Brown, H.D.2000. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. White Plains, NY: Addison Wesley Longman: 19-22 р.

Schweers, C. 1999. Using L1 in the L2 classroom. English Teaching Forum 37 (2):6-9 р.

Issue

Section

Literature Studies