LINGUOCULTURAL APPROACH TO THE ANALYSIS OF PRINTED ADVERTISEMENTS

Authors

  • Валентина ТИМКОВА

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.41.14586

Keywords:

advertising, advertising text, techniques of influence, violation of rules, parts of speech, syntax, language game

Abstract

The proposed Studio is an attempt to implement linguoculture analysis of  the printed advertising from morphological and syntactic   views and with the given  violations of the norms of modern Ukrainian literary language, and the impact on readers with the help of linguistic means.

Theoretical foundations of advertising texts, namely the concept of advertising, types of advertising texts and their structure are considered. The  printed advertising texts in such aspects as  morphological, syntactic are analysed according to the observance of the norms of modern Ukrainian literary language.  linguistic means  can influence  the readers.

References

Безугла Т. А. Англо- і німецькомовний рекламний дискурс: полікодовий лінгвопрагматичний підхід: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук. Харків, 2017. 304 с.

Бернет Дж., Мориарти С., Уеллс У. Реклама: принципы и практика. Санкт-Петербург: Питер, 2006. 760 с.

Бондаренко Т.Г. Типологія мовних помилок та їх усунення під час редагування журналістських матеріалів: автореферат дис. на здоб. наук. ступ. к. філ.. н. : 10.01.08. Київ, 2003. 20 с.

Боса О. А. До питання лексичної специфіки української рекламно-комунікативної системи // Вивчаємо українську мову та літературу. 2009. № 26. С. 26–29.

Бурковська Л. Лінгвістичні аспекти англомовних рекламних текстів // Філологічні науки. 2014. № 18. С. 101–103.

Гарлицька Т. С. Лексика рекламних текстів як вияв лінгвокультурної свідомості містян // Науковий вісник ДДПУ імені І. Франка. Сер.: Філологічні науки. 2016. № 5. С. 69–71.

Гейк П., Джексон П. Вчись аналізувати ринок. Львів: Сейбр-Світло, 1995. 270 с.

Голубник Т. С. Друкована реклама як вид поліграфічної продукції // Наукові записки. 2016. Вип. 53. С. 105–111.

Городецька І. В. Англійськомовний рекламний текст косметичних засобів: структура, семантика, прагматика // Дисертація на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук. Чернівці, 2015. 203 с.

Гузенко С. Семантико-синтаксичні компоненти заголовків реклами // Українська література в загальноосвітній школі: науково-методичний журнал / Ін-т педагогіки АПН України. 2008. №7/8. С. 68–71.

Дерпак О. В. Ефективність реклами: мовні особливості // Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика. 2010. № 8. С.24–33.

Добровольська Д. М. Полікодовість соціальної реклами: перекладацький аспект // Одеський лінгвістичний вісник. 2015. С. 101–107.

Єрмоленко С. Увага: помилки в усній і писемній мові // Культура слова. 2012. № 76. С. 170–175.

Зелінська О. І. Лінгвальна характеристика українського рекламного тексту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук [Електронний ресурс]. Харків, 2002. 17 с. – Режим доступу : http://www.lib.ua-ru.net/inode/4275.html.

Иванова К. А. Копирайтинг : секреты составления рекламных и PR-текстов. СПб. : Питер, 2005. 144 с.

Конюхова Л. Вираження спонукання в слогані телереклами // Вісник Львівського університету. Серія журналістика. 2003. С. 103–108.

Кохтев Н. Н. Реклама : искусство слова [рекомендации для составителей рекламных текстов]. – Москва: Издательство МГУ, 1997. 96 с.

Мацик О. Стилістичні фігури в рекламному тексті [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://linguistics.kspu.edu/webfm_send/1243

Мацько О. М., Сидоренко О. М. Стилістика української мови: Підручник; [за ред. Л. І. Мацько]. Київ : Вища школа, 2003. 462 с.

Меркулова К. Класифікація мовних помилок на прикладі зовнішньої реклами міста Луцька // Масова комунікація: історія, сьогодення, перспективи. 2015. № 7/8 (6). С. 43–47.

Моксанцев Р. И. Психология рекламы: учебное пособие. Москва-Новосибирск, 2009. 230 с.

Остапчук І. І. Невербальне вираження тропів в англійській рекламі // Молодий вчений. 2015. №11 (26). С. 106–111.

Попова Е. С. Рекламный текст и проблемы манипуляции: автореф. дис. на соискание учен. степени канд. филол. наук: спец. 10.02.01 «Русский язык». Екатеринбург, 2005. 27 с.

Порпуліт О. Прийоми створення мовної гри в рекламному тексті [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://linguistics.kspu.edu/webfm_send/1653

Про рекламу : Закон України [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.vr.com.ua/zakon/

Разумовский Б. С. Реклама как вид социальной информации : автореферат дис. на стиск. уч. степ. канд. філол. наук. Минск, 1992. 17 с.

Савченко Л. Г. Наша реклама – наша безграмотність // Вивчаємо українську мову та літературу. 2006. № 3/4. С. 10–11.

Структурна та мовна організація сучасної друкованої реклами// Український інформаційний простір: Науковий журнал Інституту журналістики і міжнародних відносин КНУКіМ / гол. ред. М. С. Тимошик. Ч. 2. К: КНУКі М, 2014. С. 306–311.

Сэндидж Ч., Фрайбургер В. , Ротцолл К. Реклама : теория и практика. Москва: Прогресс, 1989. 628 с.

Тєлєтов О. С. Особливості мовленнєвого впливу в рекламних текстах / О. С. Тєлєтов, С. Г. Тєлєтова // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2015. – № 4. – С. 49–58.

Хоменко Г. Є Прагматика сучасного рекламного тексту// Філологічні студії: наук. вісник Криворізького нац. у-ту: зб. наук. праць / редкол. Ж. В. Колоїз, П. І. Білоусенко, В. П. Олексенко та ін. Кривий Ріг, 2010. Вип. 5. С. 221–225.

Хрушкова О. А. Рекламний текст як компонент комунікації (функціональні типи рекламних текстів Дніпропетровщини) // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2015. № 18. С.46–49.

Чернявская В. Е. Лингвистика текста: Поликодовость, интертекстуальность, интердискурсивность. Москва: Книжный дом «ЛИБРОКОМ», 2009. 245 с.

Issue

Section

Language Studies. Translation Studies