PROXEMIC FEATURES OF MANAGER’S NON-VERBAL BUSINESS COMMUNICATION
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.37.12999Keywords:
non-verbal business communication, non-verbal means, gestures, business communication, manager, culture of the interlocutorAbstract
The article deals with non-verbal means of business communication that have not been researched yet. The appropriate behavior of people is analyzed that is inseparable linked with their mental state. Certain attention is paid to non-verbal contacts with representatives of some foreign countries peoples, when their external manifestations do not coincide with the generally acknowledged ones. It is concluded that the knowledge of non-verbal means of business communication can significantly help, above all, the managers of enterprises in the process of their negotiations with business partners and in the personnel managementReferences
Лабунская В.А. Невербальное поведение / В.А. Лабунская. – Ростов-на-Дону: издательство Ростовского университета. – 1986. – 135 с.
Мацюк З. Українська мова професійного спілкування : навч. посіб./З. Мацюк, Н. Станкевич. – К. : Каравела, 2010. – 352 с.
Почепцов Г.Г. Теорія комунікації / Г.Г. Почепцов. – М. : Рефл-бук, К. : Ваклер. – 2001. – 656 с.
Пиз Аллан. Язык жестов: как читать мысли других людей по их жестам / Пиз Аллан. – М. : Ай-Кью, 1995. – 257 с.
Пиз Аллан. Язык жестов: увлекательное пособие для деловых людей / Пиз Аллан. – М. : Ай-Кью, 1992. – 112 с.
Рюкле Хорст. Ваше тайное оружие в общении: мимика, жест, движение / Рюкле Хорст. – М. : Интерэксперт: Инфра. – М., 1996. – 227 с.
Чмут Т.К. Культура ділового спілкування / Т.К. Чмут. – К. : Знання, 2007. – 231 с.
Шевчук С.В. Ділове мовлення для державних службовців / С.В. Шевчук. – К. : Арій, 2008. – 424 с.