WORK WITH THE DICTIONARY ARTICLE AS AN INITIAL STAGE OF FORMATION OF SKILLS OF ANNOTATION AND ABSTRACTING OF TECHNICAL TEXTS

Authors

  • Світлана ХАРИЦЬКА

DOI:

https://doi.org/10.18372/2520-6818.35.11722

Keywords:

dictionary, dictionary article, annotation, summarization, abstract, abstracting, scientific and technical information

Abstract

In the article the author points to the need for theskills of summarization and annotation to obtain thenecessary information from foreign scientific and technical sources. The need to be able to work with a dictionary!reference literature is indicated.

References

Алексеева И.С. Профессиональный тренинг переводчика / И.С. Алексеева. – СПб.: Союз, 2007. – 288 с.

Алимов В.В. Теория перевода. Перевод в сфере профессиональной коммуникации / В.В. Алимов. – М.: Едиториал УРСС, 2005 – 160 с.

Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методического анализа / Андреев А.Л. // Педагогика. – 2005. – №4. – С. 19-27.

Булаховський Л.А. Про типи словників / Булаховський Л.А // Українська мова в школі. – 1955. – №1. – С. 21-25.

Булаховський Л.А. Про типи словників / Булаховський Л.А // Українська мова в школі. – 1955. – №2. – С. 3-10.

Гендина Н.И., Колкова Н.И., Скипор И.Л. Информационная культура личности: диагностика, технология формирования: Учебно-методическое пособие. Ч.1. – Кемерово: КемГАКИ, 1999. – 146 с.

Кудин В.А. Электронные средства информации (ЭСМИ), воспитание и образование / Кудин В.А. // Педагогіка толерантності. – 2002. – №1. – С. 74-99.

Issue

Section

Language Studies. Translation Studies