Лексико-тематичні конституенти внутрішнього лексикону дитини молодшого дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.18372/2520-6818.31.7816Ключові слова:
дитяче мовлення, вільний асоціативнийАнотація
Стаття присвячена актуальній для сучасного мовознавства проблемі дослідження особливостей дитячого мовлення. У роботі запропонований фрагмент аналізу результатів вільного асоціативного експерименту з україномовними дітьми та дітьми-білінгвами молодшого дошкільного віку, проведеного у Харкові та Львові. Було сформовано і проаналізовано лексико-тематичні групи внутрішнього лексикону українсько-російський білінгві і україномовних дітей дошкільного віку.Посилання
Акуленко А. А. Параметри внутрішнього лексикону дитини шкільного віку : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / Аліна Анатоліївна
Акуленко. – К., 2007. – 18 с.
Асаула М. М. Лексика «дитячого спілкування» у говірках Центральної Слобожанщини (Харківщини) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / Асаула Марина Миколаївна. – Х., 2011. – 20 с.
Асаула М. М. Психо-лінгво-вікові особливості дитячого мовлення / М. М. Асаула // Вiсник Харкiвського нацiонального унiверситету iм. В. Н. Каразiна. – 2008. – № 798. Сер.: Філологія. –
Вип. 53. – С. 109–112.
Бакіна Т. С. Сучасний фольклор школярів: (Особливості творення і побутування) : дис. ... канд. філол. наук : спец. 10.01.07 «фольклористика» / Тамара Степанівна Бакіна – К., 1997. – 211 л.
Береснева Н. И. Доминанты образа мира современного русского ребѐнка / Н. И. Береснева // Антропоцентрический подход к языку. — 1998. — Ч. 2. — С. 161–172.
Береснева Н. И. Модель внутреннего лексикона в позднем онтогенезе (Ассоциативный эксперимент) : дис. … канд. филол. наук: спец. 10.02.19 «Теория языка» / Наталья Ириковна Береснева.
— Пермь, 1997. — 190 с.
Береснева Н. И. Периферийные реакции в детских
ассоциативных полях / Н. И. Береснева // Проблемы социо- и психолингвистики. — 2002. — № 1. — С. 53—55.
Богуш А. Мовленнєвий розвиток дітей від народження до 7 років : монографія / А. Богуш. – К. : Слово, 2010. – 374 с.
Богуш А. М. Теорія і методика розвитку мовлення дітей раннього віку : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів / А. М. Богуш; М-во освіти і науки України. – К. : Слово, 2003. – 344 с.
Боть Л. П. Вивчення дитячого мовлення: історія та напрямки дослідження / Л. П. Боть, О. І. Малишева // Культура народів Причорномор‘я / Таврійський нац. ун-т. – Сімферополь, 2007. – № 120. – С. 63–67.
Боть Л. П. Поетапна еволюція форм дитячої комунікації (теоретичний аспект) / Л. П. Боть // Вісник Черкаського університету. Сер. : Філол. науки. –– Черкаси, 2004. – Вип. 59. – С. 144–149.
Боть Л. П. Психолінгвістичний аспект дитячого мовлення / Л. П. Боть // Актуальні проблеми менталінгвістики. – Черкаси, 2001. – Ч. 2. – С. 3–5.
Гавриш Н. В. Розвиток мовленнєвотворчої діяльності в дошкільному дитинстві : дис. ... д-ра пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (українська мова)»/ Наталія Василівна
Гавриш. – К., 2002. – 438 с.
Гасица Н. А. Ассоциативная структура значения слова в онтогенезе : дис. … канд. филол. наук : спец. 10.02.19 «Теория языка» / Гасица Наталия Александровна. — М., 1990. — 184 с.
Елисеева М. Б. Лексическое развитие ребѐнка от двух до трѐх лет / М. Б. Елисеева // Проблемы детской речи : материалы Всерос. конф., 26 нояб. 1999 г. — СПб, 1999. — С. 62—66.
Калмикова Л. О. Формування мовленнєвих умінь і навичок у дітей: психолінгвістичний та лінгвометодичний аспекти : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Л. О. Калмикова. – К. : НМЦВО,
– 320 с.
Крутій К. Л. Українська асоціація психолінгвістів
[Електронний ресурс]. – Режим доступу :
http://www.ukrdeti.com/psyx.php?lang=ru. – Заголовок з екрана.
Лурия А. Р. Речевые реакции ребенка / А. Р. Лурия // Речь и интеллект в развитии ребенка : сб. ст. / [под ред. А. Р. Лурия]. — М., 1928. — С. 228—235.
Мальцева Н. Г. Устный дискурс русских и английских детей в возрасте 5–6 лет : дис. … канд. филол. наук : 10.02.19 «Теория языка» / Наталия Геннадиевна Мальцева. — Саратов,
— 207 с.
Моісеєнко О. Ю. Дискурсно-прагматичні особливості дитячого мовлення (на матеріалі сучасної англійської мови) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец.
02.04 «Германські мови» / Олена Юріївна Моісеєнко. –– К., 1999. –– 20 с.
Моісеєнко О. Ю. Дискурсно-прагматичні особливості дитячого мовлення (на матеріалі сучасної англійської мови): дис. ... канд. філол. наук : спец. 10.02.04 «Германські мови» / Моісеєнко Олена Юріївна. –– К., 1999. — 173 с.
Наумова Т. Н. О развитии значения слова в онтогенезе речи / Т. Н. Наумова // Психолингвистические исследования речи в
области лексики и фонетики. –– Калинин, 1983. –– С. 109–118.
Нефедова В. А. Зона фонетического реагирования в ассоциативном словаре школьника : автореф. дис. на соиск. учен. степени д-ра филол. наук : спец. 10.02.19 «Теория языка» / Валентина Александровна Нефедова. – Саратов, 2003 –– 25 с.
Рульова О. О. Номінативний аспект дитячого мовлення (на матеріалі французької, грецької, англійської та української мов) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец.
02.15 «Загальне мовознавство» / Олена Олександрівна Рульова. — Одеса, 2002. — 19 с.
Уфимцева Н. В. Развитие стратегий осознания значения слова в онтогенезе / Н. В. Уфимцева // Психолингвистические исследования в области лексики и фонетики : сб. ст. — Калинин, 1983. — С. 115—154.
Цейтлин С. М. Онтолингвистика и кафедра детской речи / С. М. Цейтлин // Онтолингвистика: некоторые итоги и перспективы : материалы науч. конф. — СПб., 2006. — С. 3—12.
Цейтлин С. Н. Язык и ребенок. Лингвистика детской речи : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. зав. / С. Н. Цейтлин. — М. : ВЛАДОС, 2000. — 240 с.
Шумарова Н. П. Мовна компетенція особистості в ситуації білінгвізму / Наталія Петрівна Шумарова. –– К. : Київський державний лінгвістичний університет, 2000. –– 283 с.