Управління безпекою бортової локальної мережі в інформаційно-обчислювальній системі аеровузла

Автор(и)

  • Сергей Вячеславович Водопьянов Національний авіаційний університет
  • Людмила Алексеевна Харлай Національного авіаційного університет
  • Елена Владимировна Толстикова Національного авіаційного університет
  • Владимир Николаевич Боровик Національного авіаційного університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2410-7840.17.9787

Ключові слова:

авіаційна бортова мережа, рівняння Колмогорова – Чепмена, марківський процес, процес загибелі і розмноження.

Анотація

Проблема стійкості функціонування авіаційних бортових мереж в зоні аеровузла стоїть особливо гостро у зв'язку з необхідністю безумовного забезпечення без-пеки польотів, виключення льотних подій і передумов до них. Ця проблема посилюється через безперервну зміну структури мережі – одні літаки як мережні еле-менти входять в зону відповідальності аеровузла, інші виходять. Цей процес є істотно нестаціонарним. Для забезпечення безпеки мережі за наявності зовнішніх і внутрішніх дій, що заважають, необхідно не просто підвищувати енергетичні і інформаційні ресурси, а застосовувати оптимальні методи управління реконфігурацією мережі. У роботі запропоновані математичні моделі марковських процесів загибелі і розмно-ження з нестаціонарною вірогідністю переходу, якій описується поточний стан локальної авіаційної бор-тової мережі аеровузла. Виїдена система рівнянь Кол-могорова – Чепмена для нестаціонарної вірогідності стану мережі. Застосований метод гауссової апроксимації розподілу координат системи в просторі станів.

Біографії авторів

Сергей Вячеславович Водопьянов, Національний авіаційний університет

здобувач, кафедра комп’ютерних систем та мереж Навчально-наукового інституту Комп’ютерних інформаційних технологій Національного авіаційного університету.

Людмила Алексеевна Харлай, Національного авіаційного університет

здобувач, кафедра комп’ютерних систем та мереж Навчально-наукового інституту Комп’ютерних інформаційних технологій Національного авіаційного університету.

Елена Владимировна Толстикова, Національного авіаційного університет

доцент кафедри прикладної інформатики Навчально-наукового інституту Комп’ютерних інформаційних технологій Національного авіаційного університету.

Владимир Николаевич Боровик, Національного авіаційного університет

доцент кафедри прикладної інформатики Навчально-наукового інституту Комп’ютерних інформаційних технологій Національного авіаційного університету.

Посилання

Future Aeronautical Communications / Edited by Simon Plass. - Institute of Communications and Nav-igation, German Aerospace Center (DLR), Germany. – Published by InTech Janeza Trdine 9, 51000 Rijeka, Croatia. – InTech, 2011. – 378 pp.

Виноградов Н.А., Дрововозов В.И., Лесная Н.Н., Зембицкая А.С. Анализ нагрузки на сети передачи данных в системах критичного применения // «Зв‘язок». - 2006. - №1. – С.9-12.

С.В. Водопьянов, В.И. Дрововозов, Е.В. Толстикова – защита авиационных бортовых сетей от атак методами теории конфликта с применением медовых ловушек/ Захист інформації, Том 17, №3 липень-вересень 2015р., С.255-263.

Mohd. Junedul Haque. An Approach for Intrusion Detection using HoneyPots to Improve Network Security // International Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology(IJRASET). - Volume 3 Issue IV, April 2015. - pp. 1029 - 1033.

Виноградов Н. А., Данилина Г. В., Домарев Д. В., Милокум Я. В.Управление псевдосервисами в за-щищенных информационных системах на основе теории конфликта //Наукові записки Українсько-го науково-дослідного інституту зв’язку. – 2014. – №6(34). – C.5 - 12.

Казаков И.Е. Статистическая динамика систем с переменной структурой / И.Е. Казаков – М.: Нау-ка, 1977. – 416 с.

Гантмахер Ф.Р. Теория матриц / Гантмахер Ф.Р.– М.: Наука, 1966. – 576 с.

Ланкастер П. Теория матриц / П. Ланкастер. – М.: Наука, 1978. – 280 с.

Опубліковано

2015-12-16

Номер

Розділ

Статті