РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ЯК ПРОБЛЕМА СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • С.М. Романова
  • О. Денисевич

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.2.2124

Анотація

 У статті розкривається актуальність та історичний розвиток проблеми критичного мислення особистості, визначено його принципи та характерні особливості.  Аналізуються фактори розвитку критичного мислення у вищій школі.

Біографія автора

С.М. Романова

канд. пед. наук, доцент

Посилання

Dewey Jh. How We Think / Jh. Dewey. – NY: «Prometheus Books», 1991. – 183 с.

Fisher А. Critical Thinking / А. Fisher. – Cambridge: «Cambridge University Press», 2001. – 248 с.

Huitt W. Critical Thinking: An Overview, paper presented at the Critical Thinking Conference sponsored by Gordon College, Barnesville, GA, March, 1993; Last revised: May, 1998.

Бєлкіна-Ковальчук О. В. Формування критичного мислення учнів початкових класів у процесі навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / О. В. Бєлкіна-Коваль-чук. – Луцьк, 2006. – 21 с.

Блонський П. П. Обрані психологічні твори / П. П. Блонський. – М. : «Просвещение», 1964. – 547 с.

Іванова О. М. Начваємо критично мислити. Відкритий урок: Розробки, технології, досвід / О. М. Іванова // Науково-методичний журнал. – 2007. – № 2. – С. 8–16.

Кант Е. Твори в шістьох томах / Е. Кант. – т. 3 – M. : «Мысль», 1964. – 543 с.

Києнко-Романюк Л. А. Учителю про розвиток критичного мислення в учнів і студентів: теорія і практика / Л. А. Києнко-Романюк // Рідна школа. – 2006. – № 7. – С. 68 – 70;

Кірпота Н. Емпіричні й теоретичні методи навчання як засіб розвитку критичного мислення / Н. Кірпота // Рідна школа. – 2001. – № 4. – C. 71–72.

Клустер Д. Що таке критичне мислення / Д. Клустер // «Русский язык» [Електронний ре-сурс]. – 2002. – № 29. – режим доступу до журн: http://rus.1september.ru/articlef.php?ID=200202902

Концепція громадянської освіти та виховання в Україні: Проект // Освіта України [Елек-тронний ресурс]. – 2000. – № 46. – режим досту-пу до журн. : http://www.edudemocracy.org.ua/newsletter/vol2/formy.html

Кушнір В. А. Особливості критичного мислення педагога / В. А. Кушнір // Рідна школа. – 2001. – № 4. – С. 58–60.

Лабенко О. Розвиток критичного мислення в середніх загальноосвітніх закладах / О. Лабенко // Рідна школа. – 2001. – № 4 – С. 68–70.

Лапінська С. В. Критичне мислення як об’єкт педагогічного дослідження в системі юридичної освіти / С. В. Лапінська // Весник ТГПУ. – 2005. – № 49. – С. 125–129;

Линдсей Г. Творче та критичне мислення : Хрестоматія з загальної психології / Г. Линдсей, К. Халл, Р. Томпсон. – [3-е вид.]. – [під ред. В. В. Петухова] – СПб. : «Питер», 2001. – 480 с.

Ліпкіна А. І. Критичність і самооцінка в навчальній діяльності / А. І. Ліпкіна, Л. А. Рібак. – М. : «Просвещение», 1969. – 218 с.

Михайлова Е. С. Тест Дж. Гілфорда та М. Саллівена: діагностика соціального інтелекту / Е. С. Михайлова. – [метод. посіб.]. – СПб. : «Иматон», 2002. – 56 с.

Мухіна В. С. Вікова психологія / В. С. Мухіна. – М. : «Академия», 2002. – 456 с.

Олійник Т. О. Курс «Критичне мислення» для студентів та викладачів університетів / Т. О. Олійник // Педагогіка та психологія. – 2002. – № 22. – С. 135–139.

Олійник Т. О. Дослідження як складова тех.-нології критичного мислення / Т. О. Олійник // Педагогіка та психологія : [зб. наук. праць] – 2001. – № 18. – С. 54–59.

Поппер К. Відкрите суспільство та його вороги / К. Поппер. – М. : «Феникс», 1992. – 448 с.

Роджерс К. Погляд на психотерапію. Становлення людини / К. Роджерс. – М. : «Про-гресс», 1994. – 252 с.

Соріна Г. В. Критичне мислення: історія та сучасний статус / Г. В. Соріна // Вестник Мос-ковского университета. Серия 7. Философия. – 2003. – № 6. – С. 97–110.

Тягло А. В. Критичне мислення: проблема світової освіти XXI сторіччя / А. В. Тягло, Т. С. Воропай. – Харків : «Университет внутрен-них дел», 1999. – 219 с.

Філософія, культура, освіта : матеріали круглого столу // Вопр. философии. – 1999. – № 3. – С. 3–55.

Downloads

Опубліковано

2012-09-06

Номер

Розділ

Статті