ОСОБЛИВОСТІ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ ЗАСОБАМИ АРТТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.26.20182Ключові слова:
арттерапія, діти, корекція, творчість, тривожністьАнотація
У статті розглядається одна з актуальних науково – практичних проблем сучасної психологічної науки – подолання тривожності у дітей засобами арттерапії. Для ефективної реалізації себе в житті, підвищенню мотивації до навчання та найкращому прояву соціальних навичок у дітей є необхідним зниження рівня їх тривожності. Особливої уваги заслуговує розробка методів подолання ситуативної тривожності у дітей під час воєнних конфліктів. Арттерапія є ефективним методом психологічної корекції, що дозволяє дитині безпечно самовиражатись через творчість (малюнок, танець, аплікацію, музику тощо). Мета дослідження: розробити методів корекції тривожності у дітей засобами арт-терапії. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; логіко-структурне моделювання для розробки методів корекції тривожності у дітей; аналіз продуктів діяльності вихованців при виконанні розроблених індивідуальних завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено особливості прояву тривожності у дітей. Діагностика тривожності проводилась за допомогою проективного тесту «Малюнок сім’ї»; методу спостереження за емоційним станами у дітей; методики діагностики емоційного стану дітей на уроках. Для корекції тривожності розроблено арт-терапевтичні методики, зокрема методика знайомства «Розкажи про своє ім’я», «Колаж випадкових слів», «Мій чарівний острів», «Робота з сіллю. Малювання метелика». Наведено етапи корекційної роботи та принципи побудови безпечного терапевтичного середовища для роботи з дітьми. Висновки: Арттерапія є безпечним методом допомоги дітям з підвищеним рівнем тривожності. Запропоновані арттерапевтичні методи можуть бути рекомендовано для розробки програм корекції тривожності у дітей.