ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ЯК АКТУАЛЬНА ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.26.20171Ключові слова:
професійна підготовка інженерів, освітньо-інформаційне середовище (ОІС), цифрова трансформація освіти, методи навчанняАнотація
У статті розглядається професійна підготовка майбутніх інженерів технічних університетів як стратегічно важлива педагогічна проблема сучасності.
Метою дослідження є теоретичне обґрунтування та визначення педагогічних умов ефективної професійної підготовки майбутніх інженерів технічних університетів в умовах цифрової трансформації освіти. Зокрема, дослідження спрямоване на з’ясування ролі освітньо-інформаційного середовища (ОІС) у формуванні професійної компетентності інженерів, розвитку їхніх ключових навичок, критичного мислення, мотивації до самонавчання та міждисциплінарної взаємодії.
Методологічну базу дослідження становлять системний, компетентнісний, особистісно-зорієнтований і діяльнісний підходи, що забезпечують комплексне вивчення процесу професійної підготовки майбутніх інженерів. У статті ґрунтовно проаналізовано теоретичні засади поняття освітньо-інформаційного середовища (ОІС), розкрито його структуру, функції, дидактичний потенціал та значення в контексті цифрової трансформації освіти. Автори також висвітлюють основні суперечності сучасної інженерної освіти, педагогічні умови ефективної підготовки фахівців, моделі формування професійних компетентностей і відповідні інструменти оцінювання результатів навчання.
У роботі окреслено вплив інноваційних технологій на освітнє середовище технічних вишів та окреслено перспективи їх подальшого впровадження. Результати. Окрема увага приділена нормативній базі (українські та міжнародні документи), а також практикам змішаного навчання, проєктної діяльності, інтерактивних технологій і використання LMS-систем. Зазначено, що формування професійної компетентності майбутніх інженерів має відбуватися у динамічному цифровому середовищі з активним залученням сучасних освітніх технологій.
У підсумку зроблено висновок, що ефективна професійна підготовка інженерів неможлива без цілісного переосмислення ролі викладача, цифрового середовища, принципів взаємодії та моделей освітнього процесу, зорієнтованих на самореалізацію і безперервне навчання.