РОЗВИТОК МУЗИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ У ДІТЕЙ В УМОВАХ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Дацун Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.23.18182

Ключові слова:

гурток музичний; мотивація до навчання музиці; музичні здібності; навчальні заклади позашкільної освіти; розвиток музичних здібностей

Анотація

У статті розглядаються деякі аспекти розвитку музичних здібностей у дітей в умовах позашкільної освіти. Особливості організації гурткової роботи закладів позашкільної освіти, специфіка комунікації між вихованцями та викладачами, між дітьми, особливості мотивації до навчання є важливими чинниками, що впливають на процес розвитку музичних здібностей у дітей. Мета дослідження: проаналізувати нормативну базу, що регламентує організацію навчально-виховного процесу в музичних гуртках закладів позашкільної освіти, визначити основні соціально-психологічні чинники розвитку музичних здібностей у дітей в умовах навчання в закладах позашкільної освіті. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; аналіз нормативної бази; теоретичне моделювання, спостереження. Результати: На основі дослідження нормативно-правової бази стосовно організації навчально-виховного процесу в закладах позашкільної освіти, навчальних програм музичних гуртків, аналізу особливостей комунікації між викладачами та учнями, визначено, що організація навчально-виховного процесу в умовах закладів позашкільної освіти забезпечують оптимальні умови для розвитку музичних здібностей дитини.

Висновки: розвиток музичних здібностей у дітей залежить від особливостей організації навчально-виховного процесу в багатопрофільних закладах позашкільної освіти, який має свої особливості. Процес комунікації між викладачами та учнями є більш відкритим і виконує не тільки навчальну, а й значну виховну функцію. Особливості мотивації до навчання музиці у дітей в гуртках базується на їх інтересі до виконавської музичної діяльності, позитивних стосунках з однолітками та викладачами і позитивно підкріплюється гнучкістю навчального процесу в умовах позашкільної освіти

Біографія автора

Олена Дацун, Національний авіаційний університет

старший викладач кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

Посилання

Закон України «Про освіту». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Закон України «Про позашкільну освіту». Retrieved from:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1841-14#top

Конституція України. Retrieved from: https://www.president.gov.ua/documents/constitution

Концепція позашкільної освіти та виховання. Retrieved from: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/10/kontseptsiya-rozvitku-pozashkilnoi-osviti.pdf

Навчальна програма художньо-естетичного напряму позашкільної освіти «Хорова студія «Тоніка» Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва. Retrieved from: http://palac.km.ua/ua/

Навчальна програма народного художнього колективу ансамблю народної музики «Первоцвіт» Київського палацу дітей та юнацтва. Retrieved from: https://score.palace.kiev.ua/ansambl-narodnoyi-muzyky-pervoczvit/

Навчальна програма народного художнього колективу вокально-хорової студії «Диво калинове» Центра позашкільної роботи Святошинського району м. Києва. Retrieved from:

http://cprs.kiev.ua/upload/iblock/b82/b82150a08b2a0843ca11e3c83c5dc670.pdf

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад». Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/433-2001-%D0%BF#Text

Програма вокально-інструментального ансамблю «Дивосил» (2017). Retrieved from: https://www.bdut.org.ua/metodychna-robota/navchalni-prohramy

Downloads

Опубліковано

2024-01-06

Номер

Розділ

Статті