РОЗВИТОК SOFT SKILLS У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З КІБЕРБЕЗПЕКИ НА ЗАНЯТТЯХ З ДІЛОВОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Леся Конопляник Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.23.18173

Ключові слова:

ділова англійська мова; загальні компетентності; командна робота; комунікативні навички; критичне мислення; м’які навички; фахівець з кібербезпеки

Анотація

У статті розглядаються особливості формування ключових навичок ХХІ століття у майбутніх фахівців у галузі кібербезпеки під час вивчення ділової англійської мови. Ці навички сприяють їхній ефективній взаємодії з іншими фахівцями, вирішенню проблем та прийняттю рішень, що має надзвичайно важливе значення у сфері кібербезпеки. Метою дослідження було розкрити важливість soft skills для майбутніх фахівців з кібербезпеки та надати практичні поради щодо їхнього розвитку на заняттях з ділової англійської мови. Це передбачало реалізацію таких завдань: визначення переліку soft skills для професійної діяльності майбутніх фахівців з кібербезпеки, виокремлення soft skills, які формуються на заняттях з ділової англійської мови, а також розробка завдань, спрямованих на розвиток виокремлених soft skills.

У процесі дослідження були використані теоретичні, загальнонаукові та емпіричні методи. Дослідження проводилось на базі Національного авіаційного університету та охоплювало здобувачів вищої освіти ОС «Магістр», які здобувають освіту за ОПП «Системи технічного захисту інформації, автоматизація її обробки» спеціальності «Кібербезпека».

Результати. На основі аналізу методичної, психолого-педагогічної літератури та нормативних документів (Стандарту вищої освіти за спеціальніcтю «Кібербезпека» другого (магістерського) рівня, ОПП та робочих програм), було проаналізовано процес формування soft skills у магістрів при вивченні ділової англійської мови; визначено перелік soft skills, які розвиваються під час занять з цієї дисципліни; наведено приклади завдань та надані рекомендації щодо ефективних форм і методів для розвитку та вдосконалення цих навичок (кейс-метод, рольові ігри, метод проєктів, дискусії, диспути). Досліджено, що зазначені soft skills можуть сприяти покращенню співпраці та ефективності в галузі кібербезпеки для виявлення та вирішення кіберзагроз. Як висновок, слід відмітити, що завдання на розвиток soft skills на заняттях з ділової англійської мови сприяють не лише покращенню комунікації та командної роботи, але й розвитку абстрактного мислення та критичного аналізу, необхідних для успішної професійної діяльності у галузі кібербезпеки. Це підкреслює важливість розвитку soft skills у вищій школі при вивченні всіх дисциплін для формування готовності фахівців до викликів сучасного інформаційного середовища

Біографія автора

Леся Конопляник, Національний авіаційний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов і перекладу Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету

Посилання

Cinque, M. (2016). ‘Lost in translation’. Soft skills development in European countries. Tuning Journal for Higher Education. 3 (2). 389-427. URL: https://doi.org/10.18543/tjhe-3(2)-2016pp389-427.

Cohanim, A. (2021). Soft Skills, Not Just Technical Skills, Critical to SOC Team Readiness – Cyberbit. URL: https://www.cyberbit.com/cybersecurity-training/soft-skills-not-just-technical-skills-critical-to-soc-team-readiness/

Cybersecurity Skills: Soft & Hard Skills for Cybersecurity (2022). NU. National University. URL: https://www.nu.edu/blog/essential-soft-and-hard-skills-for-cybersecurity-professionals/

Kokarieva, А. & Pryshupa, Yu. (2022). The educational information environment as a condition for the success of a linguistic personality formation. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія. 2(21). 23-29.

URL: https://doi.org/10.18372/2411-264X.21.17077.

Tarnavska, T., Glushanytsia, N., Akilli, E., Nahorna. O., & Kostenko, D. (2023). Professionally Significant Personality Traits and Soft Power Skills Development in Esp Teaching. Arab World English Journal (AWEJ). Special Issue. 9. 202-218. URL: https://dx.doi.org/10.24093/awej/call9.14.

Аверіна, К.С., Байрамова, О.В., & Япринець, Т.С. (2021). Формування soft skills як дескриптор якості сучасної вищої освіти. Інноваційна педагогіка. 39. 11-15. URL: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/39.1.

Арсенович, Л.А. (2022). Інструментарій підвищення рівня цифрової компетентності фахівців із кібербезпеки в освітньому процесі. Кібербезпека: освіта, наука, техніка. 3(15). 93-108. URL: https://doi.org/10.28925/2663-4023.2022.15.9310.

Березнікова, Н.І. (2023). До питання ролі емоційного інтелекту у вдосконаленні компетенцій з іноземної мови та «soft skills» здобувачів вищої освіти. У Роль соціального та емоційного інтелекту як найважливіших soft skills ХХІ століття в освітньому процесі (463-465). Полтавський державний аграрний університет.

Діденко, Ж. (2021). Формування м’яких навичок («soft skills») на заняттях англійської мови у майбутніх менеджерів в умовах дистанційного навчання. Актуальні питання гуманітарних наук. 35 (2). 266-271. URL:https://doi.org/10.24919/2308-4863/35-2-41.

Длугунович, Н.А. (2014). Soft skills як необхідна складова підготовки IT-фахівців. Вісник Хмельницького національного університету. 6. 239-242.

Євсюкова, О.В. (2021). Особливості підготовки фахівців у сфері кібербезпеки: сучасні виклики та перспективи. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2. URL: https://doi.org/10.32702/2307-2156-2021.2.2.

Коваль, К.О. (2015). Розвиток “soft skills” у студентів – один з чинників для їх працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2. 162-167.

Махначова, Н.М., & Мідляр, АК. (2017). “Soft skills” керівника підприємства. Економіка та управління підприємствами. 17. 380-383.

Мединська, С.І. (2020). Розвиток та оцінювання soft skills при формуванні іншомовної компетентності у здобувачів вищої освіти в галузі туризму, готельноресторанної справи та міжнародного бізнесу. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогічні науки». 1 (19). 219-223. URL: https://doi.org/10.32342/2522-4115-2020-1-19-26.

Муравйова, І.О., Мар’янко, Я.Г., & Осадча, А.О. (2021). Soft skills у сучасних реаліях української освіти. Інноваційна педагогіка. 32 (1). 108-112. URL: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/32-1.23.

Методичні рекомендації щодо розроблення стандартів вищої освіти (2020). Київ: МОН. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/ naukovo-metodychna_rada/2020-metod-rekomendacziyi.docx.

Стандарт вищої освіти України за спеціальніcтю «Кібербезпека» галузі знань 12 «Інформаційні технології» для другого (магістерського) рівня вищої освіти (2021). Київ: МОН. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti.

Ящук, О.В. (2022). Іншомовна підготовка майбутніх інженерів з кібербезпеки як освітній актуалітет. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 88. 240-245. URL: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.88.48.

Downloads

Опубліковано

2024-01-06

Номер

Розділ

Статті