ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ З АВІАЦІЙНИХ ТРАНСПОРТНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Олександра Акмалдінова Національний авіаційний університет
  • Вікторія Акмалдінова Національний авіаційний університет
  • Ганна Волковська Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.22.17599

Ключові слова:

фахівці з авіаційних транспортних технологій, професійна підготовка, заклади вищої технічної освіти, дисципліни професійного спрямування, міжнародний досвід, технології навчання

Анотація

Статтю присвячено аналізу системи професійної підготовки майбутніх фахівців з авіаційних транспортних технологій у досвіді зарубіжної вищої технічної освіти. Метою статті є висвітлення особливостей зарубіжного досвіду формування професійних компетентностей майбутніх інженерів авіаційної галузі під впливом науково-технічного прогресу. Наведено приклади теоретичної та практичної підготовки авіаційних фахівців у закладах вищої освіти США, Великої Британії та країн-членів Євпропейського Союзу на основі використання інноваційних, проблемно-орієнтованих, дистанційних та змішаних методів навчання, плідної співпраці зі стейкходерами, з урахуванням автономії навчальних закладів і гнучкості навчального процесу.

У дослідженні використано теоретичні та емпіричні методи порівняльного аналізу та узагальнення освітніх програм різного ступеню, а також досвіду підготовки майбутніх авіаційних фахівців.

Результат. У системі професійної підготовки майбутніх пілотів США ефективно поєднуються теоретична та практична види діяльнності, інтенсивне використання комп‘ютерних технологій у навчальному процесі, що значно поліпшує його якість та результативність. За програмами бакалаврату й магістратури з авіаційної інженерії, представленими закладами вищої технічної освіти Великої Британії, зміст підготовки передбачає поглиблене вивчення основ льотної практики та предметів професійного спрямування. Професійна підготовка майбутніх фахівців з авіаційних транспортних технологій у вищих навчальних закладах Німеччини орієнтована на інтегроване навчання, практичну підготовку, стажування та підвищення кваліфікації в авіакомпаніях. Аналіз міжнародного досвіду професійної підготовки майбутніх фахівців з авіаційних транспортних технологій свідчить про те, що характерними особливостями навчання є обов’язкове поєднання теорії та практики з акцентуванням особливої уваги на дисциплінах профільного спрямування в освітньо-професійних програмах, навчальних та робочих планах, присвяченню достатньої кількості навчальних годин практиці та стажуванню з метою підвищення конкурентоспроможності майбутніх фахівців та залучення досвідчених авіаційних фахівців до участі у навчальному процесі.

Таким чином, зроблено висновок, що у закладах вищої технічної освіти країн-членів ЄС (Німеччини, Франції, Польщі), США, Великобританії зміст професійної підготовки майбутніх фахівців з авіаційних  транспортних технологій засновано на відповідних освітніх стандартах, реалізованих в освітньо-професійних програмах підготовки, що передбачають включення навчальних дисциплін практико-орієнтованого спрямування. Важливо зазначити, що освітній процес з підготовки фахівців з авіаційних транспортних технологій у закладах вищої технічної освіти зарубіжних країн базується на застосуванні традиційної та раціоналістичної моделей й моделі розвивального навчання

Біографії авторів

Олександра Акмалдінова, Національний авіаційний університет

завідувачка кафедри іноземних мов за фахом Національного авіаційного університету

Вікторія Акмалдінова, Національний авіаційний університет

доктор філософії зі спеціальності «Професійна освіта (за спеціалізаціями)», старший викладач кафедри організації авіаційних перевезень Національного авіаційного університету

Ганна Волковська, Національний авіаційний університет

старший викладач кафедри організації авіаційних перевезень Національного авіаційного університету

Посилання

Андрущенко, І., Тернопільська, В., & Якимець, Д. (2015). Технологія навчання як засіб формування технічної компетентності майбутніх офіцерів радіоелектронного профілю. Науковий вісник Ужгородського національного ун-ту. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 37. 176–179.

Retrieved from: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10512

Бакуліна, О., & Тернопільська, В. (2020). Особливості застосування освітніх технологій у формуванні мобільності студентів. Pedagogical and psychological sciences: regularities and development trends: Collective monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing». 370-385.

doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-023-0-23

Бобрицька, В. (2012). Компетентнісний підхід у проектуванні науково-дослідницької роботи студентів магістратури. Вища освіта України. 3. Т. 21. 46-54.

Дерев’янко, О., & Тернопільська, В. (2011). Теоретичні засади формування професійної компетентності. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 27. 523–528.

Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Sitimn_2011_27_104

Підлубна, О. (2013). Особливості організації професійної підготовки пілотів цивільної авіації в льотних школах США. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology. Budapest. 3. 118–122.

Retrieved from:

https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/02/Pidlubna-O.M.-Peculiarities-of-organization-of-professional-training-in-flight-schools-of-the-USA.pdf

Тоффлер, Э. (2004). Третья волна. М.: ACT. 256 с.

Bakhov, I., Brovko, K., & Zagorodnya, A. (2020). Research of motives for formation of corporate culture of students in the context of the paradigm of cognitive psychology. Journal of Advanced Pharmacy Education and Research. 10(2). 195-202.

Bucks New University. BA (Hons) Airline and Airport Management. Retrieved from: https://bucks.ac.uk/courses/undergraduate/management-and-professionalstudies/airline-and-airport-management-ft

IUBH University of Applied Sciences. Bachelor Aviation Management. Retrieved from: https://www.iubh.de/en/bachelor/degree-programmes/aviation-management/

Hunot, F. (2000). Former les nouveaux managers. Rueіl ‒ Malmaіson: Edіtіons Lіaіsons. 142 p.

Ecole Nationale de l'Aviation Civile. Retrieved from: https://www.enac.fr/fr

University of Information Technology and Management. Retrieved from: https://en.uitm.edu.eu/undergraduate-programmes/aviation-management/

Rzezow Polytechnic University. Retrieved from: https://w.prz.edu.pl/en/faculties/

Higher State Vocational School in Khelmi. Retrieved from: https://free-apply.com/en/university/1061600213/

Downloads

Опубліковано

2023-06-06

Номер

Розділ

Статті