ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ПСИХОЛОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.21.17088Ключові слова:
готовність; професійна діяльність; професійна підготовка; психологАнотація
Стаття присвячена аналізу та визначенню актуальності дослідження проблеми формування готовності до професійної діяльності майбутніх магістрів психологів. У статті обґрунтована актуальність вирішення проблеми, розглянуто теоретичні питання основ формування готовності майбутнього психолога до професійної діяльності як психолого-педагогічна проблема, проаналізовано погляди сучасних вітчизняних та зарубіжних науковців щодо професійної підготовки майбутніх магістрів психологів в закладах вищої технічної освіти (ЗВТО).
Методики дослідження. Для досягнення мети в роботі планується використати сукупність методів і прийомів наукового пізнання.
Висвітлюються теоретичні методи, які передбачають аналіз наукової літератури за темою дослідження та узагальнення здобутої інформації, системний аналіз, узагальнення теоретично-методологічних підходів до проблеми, розробку та обґрунтування теоретичної моделі предмету дослідження.
Метод логічного узагальнення - для теоретичного обґрунтування значущості поставлених завдань та уточнення ключових понять дослідження.
Результати. Розкрито аспекти формування професійних якостей майбутнього фахівця у процесі підготовки до майбутньої професійної діяльності.
Висновки. Проблема професійної підготовки магістрів психологів є достатньо гострою. Розширення поля діяльності психологів висуває високі вимоги до особистості самого фахівця. Масштаб особистості випускників ЗВТО повинен відповідати масштабу професійних завдань, які сучасне життя і суспільство ставлять перед магістрами психологами, а це, водночас, вимагає корекції освітніх програм у закладах вищої освіти.
У зв’язку з реформуванням освіти питання інноваційних змін у професійній підготовці майбутніх фахівців різного профілю стають найбільш пріоритетними. Актуалізується проблема переходу від знаннєвої парадигми до іншого методологічного спрямування, яка передбачає самостійну орієнтацію студентів у світі інформації та формує в майбутніх фахівців професійну компетентність. Підкреслимо, що акцентується увага на проблемі професійної підготовки, в освітньому середовищі закладу вищої технічної освіти
Посилання
Бусел, В. (2002). Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ; Ірпінь: Перун.
Ковалькова, Т.О. (2016). Формування готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в авіаційній галузі у процесі фахової підготовки: автореф. дис. канд. пед. наук. 13.00.04 Теорія і методика професійної освіти. Національний авіаційний університет. Київ. 20 с.
Ковалькова, Т. О. (2014). Стан формування у вищому навчальному закладі готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в авіаційній галузі. Педагогіка: традиції та інновації : міжнар. наук.-практ. конф., 28-29 березня 2014 р. Одеса : тези доп., Херсон.
Корольчук, М.С., Крайнюк, В.М. Теорія і практика професійного психологічного відбору: Навч. посібник. К., Ніка-Центр. 533 с.
Пов’якель, Н.І. (2003). Творчі складові професійної компетентності мислення практичного психолога: особливості прояву та генезис. Психологія у ХХІ столітті: перспективи розвитку: матеріали VI Костюківських читань. К., 3, 52–56.
Токарєва, Н. Проблема моделювання особистості практичного психолога в системі фахової підготовки. Рідна школа, 7-8, 24-28.
Усмонов, Д. (2015). Формирование готовности к педагогическому общению выпускников педвузов Таджикистана. (Дис. канд. пед. наук). Таджикский государственный педагогический университет имени С.Айни, Душанбе.
Чепелєва, Н.В., Пов’якель, Н.І. (1998). Теоретичне обґрунтування моделі особистості практичного психолога. Психологія : збірник наук. праць. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, III, 35-41.
Шевченко, Н.Ф. (2002). Актуальні питання професійної підготовки психологів у системі вищої освіти. Здобутки, проблеми і перспективи. Київ : Ніка Центр. 186–189.
Шинкаренко, О. (2022). Про деякі мотиви вибору професії практичного психолога. Проблеми підготовки підвищення кваліфікації практичних психологів у вищих навчальних зaкладів. К.: Ніка-Центр. 54-56.
Шульга, В.В. (2005). Особливості формування професійно важливих якостей психологів освіти в залежності від стажу роботи. Наукові записки Інституту психології імені Г.С. Костюка АПН України – К.: Главник. 26, 4. 499-508.
Степанов, О. (2006). Психологічна енциклопедія. К.: Академвидав.
Шапар, В. (2007). Сучасний тлумачний психологічний словник. Х.: Прапор.