Це застарівша версія, яка була опублікована 2022-11-04. Прочитайте найбільш нову версію.

ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ КОУЧИНГОВИХ АСОЦІАТИВНИХ КАРТ В АРТТЕРАПІЇ

Автор(и)

  • Олена Дацун Національний авіаційний університет
  • Олена Главінська Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.20.16919

Ключові слова:

асоціативні карти; емоційне вигорання; коучинг; методи арттерапії; тривожність

Анотація

У статті розглядається однин із нових науково-практичних підходів сучасної арттерапії – асоціативно метафоричні карти та можливість їх застосування в різних сферах діяльності практичного психолога: коучінгу, сімейній терапії, кризовому консультуванні. Сучасні реалії української історії потребують від науковців розробити, адаптувати та надати практичним психологам нові сучасні техніки роботи з темами стресу, профілактики емоційного вигорання, пошуку нових ресурсів та способів відновлення. Мета дослідження: розробити асоціативні коучингові карти «АКК» та можливі варіації використання їх в різних аспектах арттерапевтичної роботи. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; експертна оцінка можливостей використання асоціативних коучингових карт; логіко-структурне моделювання для розробки моделей використання асоціативно коучингових карт; аналіз асоціацій, що виникали при виконанні розроблених завдань. Результати: на основі теоретичного аналізу наукової літератури визначено особливості використання асоціативних карт в психокорекційному процесі. Для корекції тривожних переживань, профілактики емоційного вигорання розроблено асоціативно коучингові карти «АКК», розроблено варіанти програм щодо їх застосування в психологічному консультуванні. Висновки: емпірично підтверджено, що запропонована техніка асоціативні коучингові карти «АКК» є ефективною для використання в психологічному консультуванні як для коучингових завдань, так і при роботі з кризовою проблематикою

Біографії авторів

Олена Дацун, Національний авіаційний університет

старший викладач кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного університету

Олена Главінська, Національний авіаційний університет

завідувач лабораторії педагогічної майстерності та моніторигу якості вищої освіти факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету

Посилання

Вознесенська, О.В. (2017). Енциклопедичний словник з арт-терапії. К.: Видавець ФОП Назаренко Т.В., 312.

Верникова, Н. (2014). Метафорические ассоциативные карты – универсальный инструмент для МАКсимальных результатов. Практическая психология. Винница : ЧП «ТД «Эдельвейс и К», 21.

Шебанова, В.И. (2014). Применение метафорических ассоциативных карт в коррекционной работе нарушений пищевого поведения (теория и практика). Практична психологiя та соцiальна робота. 6 (183), 37 – 48

Downloads

Опубліковано

2022-11-04 — Оновлено 2022-11-04

Версії

Номер

Розділ

Статті