Це застарівша версія, яка була опублікована 2022-11-04. Прочитайте найбільш нову версію.

СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Марина Артюшина ДВНЗ «Київський національний економічний університеті імені Вадима Гетьмана»
  • Оксана Саркісова ДВНЗ «Київський національний економічний університеті імені Вадима Гетьмана»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.20.16912

Ключові слова:

інноваційна освітня технологія; інформаційна освітня технологія; класифікація освітніх технологій; навчальна технологія; освітня технологія; педагогічна технологія

Анотація

Стаття присвячена проблемі використання сучасних освітніх технологій  у вищій школі.  Метою дослідження було виявлення чіткого і сучасного визначення поняття «освітня технологія», а також обґрунтування такої класифікації сучасних освітніх технологій, яка може використовуватись при підготовці здобувачів  вищої освіти до викладацької діяльності.

Дослідження ґрунтувалося на  використанні кількох теоретичних та емпіричних методів: аналізу, порівняння та узагальнення, а також вивчення педагогічного досвіду та продуктів діяльності.

На основі теоретичного аналізу та порівняння було розкрито сучасне тлумачення сутності поняття «освітня технологія». Показано його розбіжність з  поняттями «педагогічна», «навчальна», «інноваційна» та «інформаційна технологія». Здійснено порівняння найбільш відомих класифікацій освітніх технологій, що описуються сучасними українськими дослідниками. Визначено недоліки існуючих класифікацій. Доведено важливість обґрунтування чіткої класифікації сучасних освітніх технологій  для  використання у підготовці здобувачів освіти до викладацької діяльності.

На основі вивчення робочих програм навчальних дисциплін, що використовуються у закладах вищої освіти для підготовки майбутніх здобувачів вищої освіти до викладацької діяльності, вивчено практичний досвід класифікації сучасних освітніх технологій.

На основі узагальнення розроблено авторську класифікацію сучасних освітніх технологій за критерієм інноваційності та описано досвід її використання при підготовці здобувачів вищої освіти до викладацької діяльності у ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана».

Результати дослідження засвідчили ефективність використання запропонованої класифікації сучасних освітніх технологій при підготовці здобувачів вищої освіти до викладацької діяльності.

За результатами дослідження сформульовано висновки про ефективність та перспективність використання запропонованої  класифікації сучасних освітніх технологій у наукових дослідженнях та практиці викладання

Біографії авторів

Марина Артюшина, ДВНЗ «Київський національний економічний університеті імені Вадима Гетьмана»

завідувач кафедри педагогіки та психології

Оксана Саркісова, ДВНЗ «Київський національний економічний університеті імені Вадима Гетьмана»

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології

Посилання

Антонова, О. Є. (2015). Педагогічні технології та їх класифікація як наукова проблема. Сучасні технології в освіті. Ч. 1. Сучасні технології навчання : наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2 / НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського ; [упоряд.: Філімонова Т. В., Тарнавська С. В., Орищенко І. О. та ін. ; наук. консультант Антонова О. Є. ; наук. ред. Березівська Л. Д.]. Київ, 8 - 15.

Барладим, В. М. (2013). Педагогічні технології: аналіз та перспективи їх використання. Інформаційні технології і засоби навчання. 37 (5). 116-126.

Грицай, Н. Б. (2016). Сучасні технології навчання у методичній підготовці майбутніх учителів біології. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 30, 40-48.

Дичківська, І. М. (2004). Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Академвидав. 352.

Дубасенюк, О. А. (2001). Технологічний підхід до професійно-педагогічної підготовки: пошуки та перспективи. Технології професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів: Навчальний посібник /За ред. О.А.Дубасенюк. – Житомир: Житомир. держ. пед.ун-тет, 4-12.

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій (2012). Автор-укладач Н. П. Наволокова. Х.: Вид. група «Основа», 176.

Кадемія, М. Ю. & Кізім, С.С. (2017). Інформаційно-комунікаційні технології навчання: термінологічний словник. Вінниця: ФОП Тарнашинський О. В., 295.

Левитес, Д. Г. (1998). Практика обучения: современные образовательные технологии. Воронеж : МОДЭК ; Москва : Институт практической психологии, 288.

Михайліченко, М. В. & Рудик Я. М. (2016). Освітні технології: навчальний посібник. Київ : ЦП «КОМПРИНТ», 583.

Постоян, Т. Г. (2014). Освітні технології [Текст] : навч. посіб. Одеса : Букаєв Вадим Вікторович, 202.

Прокопів, Л. (2017). Інноваційні технології навчання і виховання у ВНЗ: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ, 166.

Селевко, Г. К. (2006). Энциклопедия образовательных технологий: В 2 т. Т. 1. Москва : НИИ школьных технологий, 816.

Сисоєва С. О. (2006). Педагогічні технології: коротка характеристика сутнісних ознак. Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. пр. 2, 127–131.

Стрельніков, В. Ю. & Брітченко, І. Г. (2013). Сучасні технології навчання у вищій школі : модульний посібник для слухачів авторських курсів підвищення кваліфікації викладачів МІПК ПУЕТ. Полтава: ПУЕТ, 309.

Янкович О., Беднарек Ю. & Анджеєвська А. (2015). Освітні технології сучасних навчальних закладів: навчально-методичний посібник. Тернопіль: ТНПУ ім В. Гнатюка. 212.

Education Technology. (2015). Directorate of Distance Education Tripura University. Vikas Publishing House. Retrieved from URL: https://tripurauniv.ac.in/Content/pdf/StudyMaterialsDetail/MA%20Education%201st%20Semester/EDCN-704C-Educational%20Technology.pdf

Glossary of educational technology terms (1986). Paris: UNESCO. 243. Retrieved from URL: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000071833

Huang, R.J. Spector, M. & Yang, J. (2019). Educational Technology. A Primer for the 21st Century. Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2019. 248 p.

Learning Technology The Glossary of Higher Ed. All the terms that matter in post-secondary education. Retrieved from URL: https://tophat.com/glossary/l/learning-technology/

Downloads

Опубліковано

2022-11-04

Версії

Номер

Розділ

Статті