ОСОБЛИВОСТІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ЗВО ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19: СВІТОВИЙ ДОСВІД

distance learning; institution of higher education; information and communication technologies; pandemic; educational platforms; educational technologies; Covid 19.

Автор(и)

  • Леся Хоменко-Семенова Національний авіаційний університет
  • Леся Оксамитна Національний авіаційний університет
  • Яна Прохоренко Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.19.16422

Ключові слова:

дистанційне навчання; заклад вищої освіти; інформаційно-комунікаційні технології; пандемія; освітні платформи; освітні технології; Covid 19.

Анотація

У статті проводиться аналіз особливостей організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти по всьому світу в умовах пандемії. Розглядаються та аналізуються основні елементи, переваги та недоліки дистанційної освіти, а також прогнозуються перспективи її розвитку в світі в цілому. Мета статті полягає у дослідженні світового досвіду адаптації ЗВО до дистанційного навчання в умовах пандемії.

Результати дослідження показали, що перехід на онлайн-навчання, безумовно, допоміг запобігти поширенню вірусу у закладах вищої освіти. У той же час він змусив коледжі та університети почати працювати над удосконаленням онлайн-платформ для організації дистанційного навчання, витрачати значні суми на швидке переведення викладацької діяльності в онлайн-формат. Заклади вищої освіти в усьому світі змушені були призупинити більшість дослідницької діяльності, а також припинити міжнародні стажування та програми обміну.

Найбільшою проблемою, яка постала в даному питанні – відсутність живого спілкування з викладачами, одногрупниками та робота в університетській аудиторії.

Перехід до онлайн-викладання та навчання також піддав багато ЗВО посиленню кібератак. Від доброякісних вторгнень у сеанси Zoom до спроб фішингу, спрямованих на студентів і викладачів, до більш серйозних крадіжок даних і атак програм-вимагачів, спостерігається сплеск кіберінцидентів, оскільки тисячі університетів і коледжів розширили свою цифрову діяльність.

Висновки. Спираючись на результати дослідження ми можемо зробити висновок про те, що перехід закладів вищої освіти по всьому світу на дистанційне навчання став викликом не лише для країн з низьким рівнем розвитку, але й для високорозвинених країн.

На фундаментальному рівні COVID-19 ставить виклик основній діяльності закладів вищої освіти щодо підтримки студентів через широкий спектр навчальних програм. Це суттєво ускладнює реалізацію інтерактивного, особистісно-направленого традиційного аудиторного навчання, заснованого на багаторічному досвіді університетів. Задля пристосування до тривалої пандемії, університети потребуватимуть гнучких та надійних моделей освіти, які дозволять безперервно адаптуватися до різних етапів «нового звичного». COVID-19 прискорив та активізував довготривалі педагогічні тенденції, створюючи природний експеримент, в якому перевіряються та оцінюються численні інновації. Перші ознаки свідчать про те, що багато нововведень, застосованих під час пандемії, будуть корисними для студентів і після кризи.

Біографії авторів

Леся Хоменко-Семенова, Національний авіаційний університет

Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій

Леся Оксамитна, Національний авіаційний університет

Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій,

Викладач кафедри української мови та культури

Яна Прохоренко, Національний авіаційний університет

Факультет лінгвістики та соціальних комунікацій

Посилання

Хоменко-Семенова, Л. О., Алпатова О. В., & Прохоренко, Я. С. Адаптація студентів гуманітарних спеціальностей до дистанційного навчання як проблема сучасної педагогіки в умовах пандемії. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія, 17(2), 90–99.

Aucejo, E.M., French, J., Ugalde Araya, M.P., & Zafar, B. (2020). The impact of COVID-19 on student experiences and expectations: Evidence from a survey. J. Public Econ. 191, 104271.

Bayetova, N., and M. Karsakbayeva (2020). COVID-19 highlights vulnerabilities in higher education. University World News. 17 August 2020.

Bao, W. (2020). COVID-19 and online teaching in higher education: A case study of Peking University. Hum. Behav. Emerg. Technol. 2, 113–115.

Chai, Y.T. (2020a). Students at multiple universities caught cheating on online midterms. Hankyoreh. 4 June 2020.

Chung, A. (2020). University World News. Students head to court over tuition fee refund demands. 1 May 2020.

de Boer, H. (2021). COVID-19 in Dutch higher education. Stud. High. Educ. 2021, 46, 96–106.

Debowska, A., Horeczy, B., Boduszek, D., & Dolinski, D. (2020). A repeated cross-sectional survey assessing university students’ stress, depression, anxiety, and suicidality in the early stages of the COVID-19 pandemic in Poland. Psychol. Med. 1–4.

Dell, S. (2020). Universities look to partnerships to boost ICT capacity. University World News. 21 May 2020.

Int, J. Environ. Res. Public Health, 17, 6468.

Khan, A.A., Niazi, S., and S.K. Saif (2020). Universities unprepared for switch to remote learning. University World News. 26 March 2020.

Kigotho, W. (2020a). Law students approach courts to challenge online exams.” University World News. 1 July 2020.

Kokarevа, A., & Khomenko-Semenova, L. (2019). Analysis of Professional Motiveness and Pedagogical Skills of Teachers. Danish Scientific Journal (DSJ): 17-22.

Kerres, M. (2020). Against all odds: Education in Germany coping with COVID-19. Postdigital Sci. Educ. 2, 1–5.

Küsel, J., Martin, F., & Markic, S. University students’ readiness for using digital media and online learning—comparison between Germany and the USA. Educ. Sci. 10, 313.

Morris, N. (2020). Coronavirus vaccine: Russian hackers ‘trying to steal UK COVID-19 research,’ Government warns. iNews. 16 July 2020.

Mukeredzi, T., Kokutse, F., & S. Dell. (2020). “Student bodies say e-learning is unaffordable and elitist.” University World News. 22 April 2020.

Nalaskowski, F. (2020). Indoor education in Poland during the Covid-19. In Proceedings of the DIALOGO-CONF 2020, Constant, a, Romania, 3–12 November 2020; Volume 6, pp. 57–62.

Pho, D.-H., Nguyen, X.-A., Luong, D.-H., Nguyen, H.-T., Vu, T.-P.-T., & Nguyen, T.-T.-T. (2020). Data on Vietnamese students’ acceptance of using VCTs for distance learning during the COVID-19 pandemic. 5, 83.

Pham, H.-H., & Ho, T.-T.-H. (2020). Toward a ‘new normal’ with e-learning in Vietnamese higher education during the post COVID-19 pandemic. High. Educ. Res. Dev. 39, 1327–1331.

Rizun, M., & Strzelecki, A. (2020). Students’ acceptance of the COVID-19 impact on shifting higher education to distance learning in Poland.

Staszkiewicz, P., Chomiak-Orsa, I., & Staszkiewicz, I. (2020). Dynamics of the COVID-19 contagion and mortality: Country factors, social media, and market response evidence from a global panel analysis. IEEE Access 2020, 8, 106009–106022.

Wadud, M. (2020). Delayed online teaching in pandemic widens education gap. University World News. 22 July 2020.

Yang, R. (2020). China’s higher education during the COVID-19 pandemic: Some preliminary observations. High. Educ. Res. Dev. 39, 1317–1321.

Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the COVID-19 outbreak. J. Risk Financ. Manag. 13, 55.

Downloads

Опубліковано

2022-02-05

Номер

Розділ

Статті