MULTIMEDIA TECHNOLOGIES USING IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL STUDENTS TRAINING IN A PANDEMIC CIRCUMSTANCES

Authors

  • Анжеліка Миколаївна Кокарєва Національний авіаційний університет

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.18.15478

Keywords:

multimedia technologies, professional training, information and computer technologies, educational platforms, educational technologies, pandemic

Abstract

The article analyzes  using  of multimedia technologies in the process of professional training of students of the Faculty of Linguistics and Social Communications of the National Aviation University in a pandemic. Attention is focused on the peculiarities of  multimedia technologies using, introduction into the educational process during a pandemic in the teaching process. The purpose of the article is studying  the using  of multimedia technologies in the process of training students in a pandemic. Based on the study of  problem, the introduction of multimedia learning technologies in the process of future students professional training  should be didactically and methodologically appropriate, we have clarified and substantiated the theoretical foundations of multimedia learning tools using  in  professional students training.  Using  scientific knowledge methods: theoretical (study, analysis, synthesis, comparison, generalization of scientific literature from  researching problem, systematization and generalization of the obtained data, pedagogical modeling)   making  it possible to find out the advantages and disadvantages of  multimedia technologies using in the process of professional students training in a pandemic.

The researching results proved  that the experimental researching  showed the use of multimedia technologies in the training of students majoring in 053 "Psychology", 231 "Social Work" allows to identify strengths and weaknesses, as it was mentioned in questionnaire about multimedia technologies using  in the process of professional training in the process of teaching courses of the professional training cycle. The study emphasizes the  importance of multimedia tools and software using in the future bachelors training during  the pandemic. It is concluded that multimedia technologies using  is associated with the visualization of theoretical material, significantly improves the teaching quality, as well as the effectiveness of students'  information perception

Author Biography

Анжеліка Миколаївна Кокарєва, Національний авіаційний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та психології професійної освіти, заступник декана факультету лінгвістики та соціальних комунікацій

References

Бойко, Ю. І. (2013). Мультимедіа як інструмент невербального навчання. Взято з http: http://int-konf.org/konf042013/206-boyko-yu-multimeda-yak-nstrumentneverbalnogo-navchannya-na-zanyatt-z-nozemnoyi-movi.html.

Буйницька, О. П. (2012). Інформаційні технології та технічні засоби навчання: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 240 с.

Дрешер, Ю. Н. (2007). Применение мультимедийных технологий в образовательном процессе. Взято з http: //www.gpntb.ru/win/inter-events/crimea2007/cd/153.pdf

Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України В.Г. Кременем 20 грудня 2000 р.)

Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження положення про дистанційне навчання. Взято з: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z070313/print1389899592029395

Пінчук, О. (2007). Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання. Київ, 46, 55–58.

Синиця, М.О. (2014). Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань. Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 418-438.

Kokarieva, A., Khomenko-Semenova, L., Glushanytsia, N., Ievtushenko, I., & Odarchenko, R. (2019). Information and Communication Technologies in the Professional Training of Engineers. International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019). Lviv. 29 November. CEUR-WS.org, online.

Luzik, E., Kokarieva, A., Hurska, O., Veselska, О., М., & Konivitska, Т. (2019). Information technology for formation and implementation of the personal trajectory of a future specialist's success in the information and educational environment. Cyber Hygiene (CybHyg-2019): proceedings of the international workshop. Kyiv, Ukraine, November 30. Kyiv, 556-570. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2654/

Published

2021-06-01

Issue

Section

Статті