ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18372/2411-264X.18.15478Ключові слова:
мультимедійні технології, професійна підготовка, інформаційно-комп’ютерні технології, освітні платформи, освітні технології, пандеміяАнотація
У статті проводиться аналіз використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів факультету лінгвістики та соціальних комунікацій Національного авіаційного університету в умовах пандемії. Увагу зосереджено на особливостях використання мультимедійних технологій, упровадження в освітній процес під час пандемії в процессі викладання. Мета статті полягає у дослідженні використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів в умовах пандемії. Спираючись на дослідження проблеми, з огляду на те, що впровадження мультимедійних технологій навчання у процес професійної підготовки майбутніх студентів має бути дидактично і методично доцільним, нами уточнено й обґрунтовано теоретичні засади використання мультимедійних засобів навчання у професійній підготовці студентів. З використанням методів наукового пізнання: теоретичних (вивчення, аналіз, синтез, порівняння, узагальнення наукової літератури з проблеми дослідження, систематизація і узагальнення отриманих даних, педагогічне моделювання), що дали змогу з’ясувати переваги та недоліки використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів в умовах пандемії; емпіричних (інтерв’ювання, анкетування, спостереження за освітнім процесом), що уможливили визначення доцільності використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів в умовах пандемії..
Результати дослідження показали, що проведене експериментальне дослідження довело, що використання мультимедійних технологій в процесі професійної підготовки студентів спеціальності 053 «Психологія», 231 «Соціальна робота» дозволяє виявити сильні та слабкі сторони , про що свідчить проведене анкетування про використання мультимедійних технологій у процесі професійної підготовки в процесі викладання курсів циклу професійної підготовки. В дослідженні зроблено акцент на значення використання в процесі професійної підготовки майбутніх бакалаврів мультимедійних засобів та програмного забезпечення в період пандемії. Зроблено висновок, що про те, що використання мультимедійних технологій пов’язано з візуалізацією теоретичного матеріалу, значною мірою підвищує якість викладання, а також ефективність сприйняття інформації студентамиПосилання
Бойко, Ю. І. (2013). Мультимедіа як інструмент невербального навчання. Взято з http: http://int-konf.org/konf042013/206-boyko-yu-multimeda-yak-nstrumentneverbalnogo-navchannya-na-zanyatt-z-nozemnoyi-movi.html.
Буйницька, О. П. (2012). Інформаційні технології та технічні засоби навчання: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 240 с.
Дрешер, Ю. Н. (2007). Применение мультимедийных технологий в образовательном процессе. Взято з http: //www.gpntb.ru/win/inter-events/crimea2007/cd/153.pdf
Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (затверджено Постановою МОН України В.Г. Кременем 20 грудня 2000 р.)
Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження положення про дистанційне навчання. Взято з: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/z070313/print1389899592029395
Пінчук, О. (2007). Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання. Київ, 46, 55–58.
Синиця, М.О. (2014). Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань. Професійна педагогічна освіта: становлення і розвиток педагогічного знання. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 418-438.
Kokarieva, A., Khomenko-Semenova, L., Glushanytsia, N., Ievtushenko, I., & Odarchenko, R. (2019). Information and Communication Technologies in the Professional Training of Engineers. International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019). Lviv. 29 November. CEUR-WS.org, online.
Luzik, E., Kokarieva, A., Hurska, O., Veselska, О., М., & Konivitska, Т. (2019). Information technology for formation and implementation of the personal trajectory of a future specialist's success in the information and educational environment. Cyber Hygiene (CybHyg-2019): proceedings of the international workshop. Kyiv, Ukraine, November 30. Kyiv, 556-570. URL: http://ceur-ws.org/Vol-2654/