ЗМІСТОВІ КОМПОНЕНТИ НАВЧАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Ірина Миколаївна Кушнір

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.2(17).15020

Ключові слова:

іноземні студенти, медичний навчально-професійний дискурс, українська мова як іноземна

Анотація

Мета статті – описати основні складники україномовного медичного навчально-професійного дискурсу як формату навчально-професійного спілкування іноземних студентів-медиків українських ЗВО, а також як базису відбору змісту навчання української мови як іноземної.

Для реалізації зазначеної мети було використано такі теоретичні методи, як аналіз наукових лінгвопсихологічних, теорії мовної комунікації, лінгводидактичних досліджень; систематизація, узагальнення та синтез існуючих описів і характеристик україномовного медичного дискурсу; а також емпіричні: аналіз навчальних посібників для іноземних студентів-медиків, з метою одержання експертної оцінки визначених нами принципів відбору навчальних мовних матеріалів.

Залучаючись до україномовного медичного дискурсу, іноземні студенти медичного профілю одержують фахові знання та можливість стати суб’єктами комунікативних практик професійного спілкування як з рівноправними фахівцями, так і різними членами українського соціуму (пацієнтами), на кого спрямована професійна діяльність майбутнього лікаря. Лінгводидактична інтерпретація цього різновиду медичного дискурсу дозволяє сформулювати часткові принципи відбору мовно-мовленнєвих матеріалів для навчання української мови як іноземної.

Посилання

Балаян, А. Р. (1971). К проблеме функционально-лингвистического изучения диалога. Известия РАН. Серия литературы и языка. Т. 30, Вып. 4, 325–331.

Барсукова, М. И. (2007). Медицинский дискурс: стратегии и тактики речового поведения врача: автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.01 – «русский язык». Саратов. 21.

Корольова, Т. (2012). Фахова культура медичного працівника як психолого-педагогічний феномен. Теорія і методика управління освітою. № 8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ttmuo_2012_8_11.

Куриленко, В. Б. (2017). Непрерывное профессионально ориентированное обучение русскому языку иностранных медиков. Теория и практика: монография. Москва. 352.

Кушнір, І. М. (2020). Комунікативний акт як основна одиниця навчання української мови як іноземної. Збірник наукових праць. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. № 36. Харків, 131–148. DOI: 10.26565/2073-4379-2020-36-10

Шаніна, О. С. (2015). Медичний дискурс: комунікативно-прагматичний і сугестивний аспекти : дис. на здоб. наук. ступ. канд. філол. наук : 10.02.01 – українська мова. Одеса, 21.

Steven A. Cole, & Julian Bird (2014). The Medical Interview. Edition 3, 336

Downloads

Опубліковано

2020-12-01

Номер

Розділ

Статті